Suta la suta

Mărimea: px
Porniți afișarea la pagina:

Download "Suta la suta"

Transcriere

1 Victor Ponta la 100% B1 Tv, 01 Noiembrie 2010 Robert Turcescu: Doamnelor şi domnilor, bună seara! Invitatul confruntării 100% din această primă seară a săptămânii în care ne aflăm este preşedintele PSD, domnul Victor Ponta. Bună seara, domnule Victor Ponta! Victor Ponta: Bună seara, domnule Robert Turcescu! Robert Turcescu: Ce mai faceţi, domnule Victor Ponta? Victor Ponta: Mă uitam cum trece timpul. Dumneavoastră eraţi la altă televiziune, la Realitatea TV, eu nu eram preşedinte de partid. Dar oricum, aveam părul mai negru. Robert Turcescu: Dumneavoastră nu aveţi probleme. Victor Ponta: De 8 luni încoace am început şi eu să albesc. Robert Turcescu: Da, important e să nu vă cadă la un moment dat, cu toţi baronii din PSD. Victor Ponta: Se va întâmpla şi chestia asta. Robert Turcescu: Citeam azi şi un comentariu scris de Ioana Lupea în Evenimentul Zilei, dar v-am citit şi ultimele însemnări de pe blogul personal şi imaginea care vi se proiectează în momentul de faţă e aceea a unui personaj politic imatur, cârlan, cum zicea la un moment dat Ion Iliescu, sau ins care mai are foarte multe de învăţat, cum sigur dumneavoastră spuneaţi într-o scriere de pe propriul blog. În contextul ăsta nu vi se pare că vă face rău genul ăsta de imagine pe care, cum spuneam, şi dumneavoastră o recunoaşteţi la un moment dat într-o scriere din propriul blog? Victor Ponta: Ce anume, că sunt mai tânăr în politică? Robert Turcescu: Că aveţi foarte multe de învăţat. Victor Ponta: Dar e o realitate asta, cred că nimic din ce e real nu îmi face rău. Îmi face rău să pretind că sunt altceva. Ce să pretind? Că sunt uns cu toate alifiile politicii româneşti, că ştiu toate şmecheriile, că Nu le ştiu şi pe unele dintre ele nici nu aş vrea să le ştiu. Sau mă rog, să le ştiu, dar să nu le aplic. Robert Turcescu: Dar conduceţi un partid în care sunt oameni cu foarte multe experienţe din această perspectivă. Victor Ponta: Tocmai de aia m-au votat oamenii, că au văzut că era nevoie de ceva mai nou, mai proaspăt. Robert Turcescu: Nu aveţi sentimentul în momentul de faţă că v-au votat sau că aţi ajuns acolo pentru ca ei să aibă o acoperire perfectă în sensul în care pot spune, Victor Ponta e cel care schimbă imaginea partidului şi în spate Victor Ponta: Eu ştiu cine m-au votat. M-au votat cei tineri din partid, m-au votat primarii, m-au votat consilierii noştri, m-au votat o parte importantă din parlamentari. De aia m-au votat, că au simţit că e nevoie să facem un anumit tip de schimbare. Robert Turcescu: Adrian Năstase v-a votat? 1

2 Victor Ponta: Categoric da. Şi m-a şi susţinut. Şi acum, şi nu numai el, majoritatea colegilor mei, ba chiar în aceste 9 luni au fost şi destule momente mai grele. Nu am simţit niciodată că am fost lăsat singur în acele momente, am citit şi eu că Roberta Anastase spunea că a vorbit mă schimbă cineva. Dimpotrivă, m-a sprijinit toată lumea şi cu cât vrea Roberta Anastase sau PD-L să mă schimbe mai tare, cu atât cred că voi fi sprijinit mai tare. Robert Turcescu: Vreau să vă arăt câteva declaraţii dintr-o emisiune care a fost intens citată săptămâna trecută, o emisiune 100% la care a participat domnul Alin Teodorescu. De asta v-am întrebat de Adrian Năstase, pentru că înţeleg că domnul Alin Teodorescu lucrează acum pentru PSD sub sau la cererea domnului Adrian Năstase. Victor Ponta: Dar nu e adevărat asta. Robert Turcescu: Staţi să vedeţi ce spune domnul Alin Teodorescu. Victor Ponta: O să vă povestesc un singur lucru înainte să îl daţi. Eu cu Alin Teodorescu, cu care am avut o relaţie destul de civilizată, am fost împreună în Guvernul Adrian Năstase, la turul al doilea de scrutin, Adrian Năstase contra Traian Băsescu, era 9 fără un sfert, nu o să uit toată viaţa, că nu mi-a povestit cineva, am trăit eu. Alin Teodorescu a venit în birou la Adrian Năstase, eram mulţi acolo, a venit şi ne-a zis: e ok, l-am bătut, Noi am sărit în sus, ne-am bucurat. Eu de atunci nu îl mai cred pe Alin Teodorescu, poate să zică orice. Robert Turcescu: Dar legătura domnului Alin Teodorescu acum cu PSD care e? Victor Ponta: A fost la domnul Adrian Năstase acum câteva luni că vrea să scrie la programul de guvernare. Eu în general sunt mai reticent faţă de oamenii care te-au trădat şi care te-au minţit şi nu cred că sunt Robert Turcescu: V-a trădat Alin Teodorescu? Victor Ponta: Da. Robert Turcescu: Vreau să înţeleg exact care sunt Victor Ponta: Nu mai ştiu, în ultimul timp parcă făcea un partid cu domnul Cozmâncă. Şi eu cred în oamenii noi, în oamenii tineri. Robert Turcescu: Dar spuneţi că Adrian Năstase l-a angajat la un moment dat sau l-a rugat Victor Ponta: Domnul Adrian Năstase e normal că uită şi iartă mai mult decât mine. Eu nu am capacitatea dânsului. Robert Turcescu: Vreau să vă arăt aceste declaraţii, că de asta încercam să lămurim episodul legat de Adrian Năstase, pentru că mi se părea la un moment dat, dacă domnul Teodorescu lucrează la Victor Ponta: A lucrat, nu mai lucrează. Dimpotrivă, tocmai pentru că într-un fel eu nu am fost de acord cu stilul şi cu revenirea dânsului, s-a reîndepărtat de PSD. Şi cred că e spre binele partidului. Robert Turcescu: Declaraţiile domnului Alin Teodorescu de săptămâna trecută în legătură cu domnul Victor Ponta. Robert Turcescu: Ce vă spune imaginea asta cu Victor Ponta defilând împreună cu manifestanţii şi nu defilând aşa în lateral sau cu oamenii lui de la partid, ci în fruntea coloanei de manifestanţi. 2

3 Alin Teodorescu: Şi, domnul Robert Turcescu, mi-aţi promis că nu mă provocaţi. Robert Turcescu: Asta e viaţa. Alin Teodorescu: Băieţelul ăsta mai trebuie să se joace puţin cu maşinile prin nisip, că viaţa politică e cu totul şi cu totul la un alt nivel şi în special în România, o ţară care acum 20 de ani era în rând cu Libia, cu Cuba, cu Coreea de Nord. Şi după 20 de ani această clasă politică, aşa cum e ea, aleasă democratic, a reuşit să o aducă în NATO, în Uniunea Europeană, în curând în Schengen, în curând în lumea euro. Deci această clasă politică ne-a luat de la marginea lumii şi ne-a adus undeva înspre centru. Acum depinde şi ce facem acolo, că dacă stăm ca oile să ne conducă alţii, asta o să fim, nişte oi. Această clasă politică este mult mai responsabilă decât vedem noi pe televizor, şi o să vedeţi şi cum îi judecă oamenii pe aceşti politicieni. După părerea mea a fost o eroare politică imensă ce s-a întâmplat ieri în stradă, a fost o enormă minciună că există voturile necesare pentru Robert Turcescu: Asta nu am înţeles. Pentru că au şi creat o stare de aşteptare extraordinară, când probabil ştiau foarte bine că nu au nici măcar distanţa aia mică de doar 2 voturi. Alin Teodorescu: Există un număr de politicieni care cred că în politică se reuşeşte prin minciună. Da, îţi reuşeşte prima dată, a doua oară nu. Trebuie să fii cinstit, să spui. Moţiunea de cenzură, procedură parlamentară peste tot în lume şi în România a fost folosită bine de multe ori şi de dreapta şi de stânga atunci când au fost în opoziţie. Este suficient de puternică ca şi mesaj, nu suntem de acord cu politica pe care o faceţi, chiar dacă trece sau chiar dacă nu trece. Să o înveleşti într-un pachet de minciuni. Să foloseşti strada pentru a presa asupra Parlamentului, sunt mai mult decât erori politice, astea sunt prostii. ideea de suspendare a preşedintelui. Robert Turcescu: Gafă teribilă altminteri. Alin Teodorescu: Enormă, pentru că nu a fost o decizie colectivă de partid, a fost o ţâfnă a cuiva care a ieşit şi a spus: te suspend. Robert Turcescu: Că aşa vrea muşchii mei, cum se zice. Alin Teodorescu: Şi a doua eroare, tot a lui Victor Ponta, a fost anunţul că noi vom propune în programul politic 45% impozitare. A fost ruinător, PSD a pierdut 7% întro lună, Victor Ponta a venit sub partid şi ne găsim acum cu Victor Ponta exact în situaţia în care eram cu Mircea Geoană, că nu reuşeam să convingem membrii şi sprijinitorii de partid să îl sprijine pe Mircea Geoană în ce făcea. Deci oamenii nu vor să îi tai capul, oamenii vor să priceapă din aceste mesaje nu te duci în stradă, că nu ai ce să faci în stradă. Sunt sindicatele, sunt greviştii, sunt cei cărora le-au tăiat moţul, nasul, capul, salariul, bonusul. Treaba ta e să te duci în Parlament. Şi ce să faci în Parlament? Să foloseşti toate procedurile parlamentare să îi înveţi pe bezmeticii ăia cum se face guvernarea. Robert Turcescu: Poate vă aude şi domnul Victor Ponta, că Alin Teodorescu: Vreţi iar să mă dea afară? M-am obişnuit că mă dau, iar mă cheamă înapoi, iar mă dau, iar mă cheamă. Robert Turcescu: V-au chemat înapoi la partid? Alin Teodorescu: Da. Pentru programul politic şi planul strategic. Planul strategic nu s-a putut face, programul politic 3

4 Robert Turcescu: Şi lucraţi direct cu domnul Victor Ponta? Alin Teodorescu: Nu, cu domnul Adrian Năstase şi cu echipa lui. Robert Turcescu: Şi nu cu domnul Victor Ponta. Alin Teodorescu: Nu, e bicefalismul tradiţional al PSD-ului. Robert Turcescu: Domnul Victor Ponta, trebuie să spun că s-a supărat un pic pe mine, e adevărat, discursul a fost cam lung. Victor Ponta: Ce să comentez eu? Robert Turcescu: Păi nu înţeleg nimic. Victor Ponta: Păi nici nu aveţi ce înţelege. Nici eu nu am înţeles nimic din ce a zis. Robert Turcescu: Nu înţeleg dacă Alin Teodorescu are legătură cu PSD, dacă e membru PSD? Victor Ponta: Nu e membru PSD. Robert Turcescu: Dacă lucrează într-adevăr cu Adrian Năstase? Victor Ponta: Nu. Robert Turcescu: Dacă a lucrat la programul politic? Victor Ponta: Nu. Programul e cel pe care l-aţi văzut şi l-am prezentat. Ce să facem acum? Robert Turcescu: Nu ştiu, suntem în zona crepusculară. Victor Ponta: Dumneavoastră aveţi invitaţi din zona crepusculară. Dacă vreţi să mă întrebaţi ceva pe mine eu sunt gata să vă răspund, dacă nu mai stăm şi mai urmărim o emisiune. Robert Turcescu: Nu, în relaţia cu PSD Victor Ponta: Nu are nicio relaţie cu PSD. A fost în 2004 ca şi mine, în Guvernul Adrian Năstase şi cred că atunci am lucrat toţi, doar că el îi spunea lui Adrian Năstase cum o să câştige cu 20 de puncte diferenţă. Atât îmi amintesc despre Alin Teodorescu. Dacă vreţi să vorbim de PSD sunt pregătit acum. Robert Turcescu: Voiam să mă lămuresc în legătură cu declaraţiile făcute de domnul Alin Teodorescu. Ce aţi învăţat, sau care e concluzia pe care o trageţi după episodul acesta al eşecului cu moţiunea de cenzură? Victor Ponta: Sunt nişte concluzii pozitive şi unele negative. Robert Turcescu: Să începem cu cele negative. Victor Ponta: Nu vreţi să începem cu cele pozitive? Cred că e foarte bine că am fost în stradă cu oamenii şi asta o să fac tot timpul. Şi dacă nu o să mai fiu preşedinte la PSD. Eu am fost în stradă şi am învăţat democraţie în Piaţa Universităţii, am fost şi cred că singura putere adevărată e a oamenilor de acolo, restul aranjamentele de prin Parlament, de prin culise, nu mă pricep la ele şi nu cred că îţi dau o putere adevărată. Cred că liderii adevăraţi în România sunt cei care au avut sprijinul oamenilor. Aşa încât eu o să ies în stradă. Cred că orice partid de stânga iese în stradă alături de sindicate şi merge pe ideea de a fi în consonanţă cu ceea ce vor oamenii, nu neapărat în consonanţă cu cea vrea FMI sau cu ce vor patronii de nu ştiu unde, de presă. Deci o să o fac în continuare. Repet încă o dată, când nu o să fiu preşedinte, am fost şi înainte. De fapt cred că vă amintiţi, că vorbeam de tinereţea noastră. Pentru mine cel mai important moment al meu de afirmare în PSD a fost primăvara social democrată, 5000 de tineri, a 4

5 fost prima dată când a fost o chestie de mulţime, de oameni. Ce am învăţat negativ? Am învăţat negativ că parlamentarii şi nu numai parlamentarii, dar în general oamenii au rămas cu acest stil românesc în care: domnule, du-te tu, dacă îl omori tu pe Băsescu venim şi noi cu tine, până atunci stăm cuminţi în bănci. Al doilea lucru pe care l-am învăţat este că, sigur, victoria are o mulţime de părinţi, înfrângerea e orfană. Eu am fost singurul care am vrut moţiune de cenzură, nimeni altcineva. Eu am fost singurul care am semnat. E normal, îmi asum chestia asta, sunt preşedinte al PSD-ului şi de fapt PSD-ul e principalul adversar al lui Traian Băsescu şi al PD-L-ului. Şi am învăţat că nu trebuie să. Foarte mulţi oameni aud pe stradă: domnule, fă orice, discută, du-te şi vorbeşte cu parlamentarii ăia, vorbeşte cu UDMR, cu oricine, numai să treacă moţiunea. A fost o greşeală că am mers pe această direcţie. Nu, cred că trebuie să mergem pe direcţia noastră, a PSD-ului, cu riscul că nu o să avem foarte curând voturile necesare, dar drumul şi principiul e mai important decât victoria de moment. Robert Turcescu: Domnule Victor Ponta, când vă enervaţi înjuraţi? Aveţi un limbaj violent de obicei? Victor Ponta: Mă enervez foarte rar. Robert Turcescu: Da, dar când vă enervaţi şi vă supără ceva foarte tare folosiţi un limbaj violent, sunteţi foarte violent în exprimare? Obişnuiţi să aveţi caracterizări de genul boule, tâmpitule, tembelule, cretinule? Victor Ponta: Nu, foarte rar. Şi oricum încerc să mă abţin şi în maşină. Robert Turcescu: M-a surprins, eu cunoscându-vă de ani foarte mulţi, m-a surprins într-un text de pe blogul dumneavoastră momentul în care ziceţi: Nu faptul că le-am dat eu ceva cum spune tembelul de Gelu Vişan şi preia nu mai puţin tembelul Boc Victor Ponta: Cred că pe net şi în general în lumea virtuală Mie nu mi se pare o jignire, e o chestie vizavi de o persoană care Robert Turcescu: Adică eu dacă scriu mâine pe blog tembelul de Victor Ponta Victor Ponta: Pe blog puteţi să scrieţi orice. Eu vreau să vă arăt un editorial de azi din Evenimentul Zilei în care termenii la adresa mea sunt mult mai răi decât cei din România Mare la adresa Doar dacă citiţi termenii, nu vorbesc de idee. Că un atac împotriva mea e normal până la urmă, eu fac o mulţime de greşeli, sunt om politic. Termenii folosiţi şi poate că dacă vreţi oamenii să înţeleagă despre ce vorbim, termenii folosiţi mi-au adus aminte de ceea ce am citit eu, de anii 1950, de Robert Turcescu: Lăsaţi că era interesantă ideea pe care o enunţaţi ceva mai devreme, în spaţiul virtual spuneţi că e permis orice? Victor Ponta: Da, din punctul meu de vedere internetul e o lume a libertăţii totale, fiecare până la urmă îşi asumă. Cei mai mulţi de fapt acolo pe bloguri, prin comentarii, scriu tot felul de lucruri rele şi nici nu îşi asumă, nu se semnează. Aşa încât mie mi se pare normal. Cred că lumea internetului e o lume a libertăţii totale. Robert Turcescu: Chiar dacă ea ajunge în zone triviale. Victor Ponta: Dumnezeule, dar se întâmplă o mulţime de lucruri pe internet. Da, eu cred că internetul trebuie să rămână o lume a libertăţii şi o gândire a mea, aşa înţeleg 5

6 eu internetul. Poţi într-adevăr şi unii îşi asumă, alţii nu îşi asumă, unii îşi dau numele, alţii pseudonimul. Robert Turcescu: Dar să îl faci tembel pe un politician Victor Ponta: Vreau să vă spun următorul lucru: în momentul în care vii şi acuzi, tu fiind prim-ministru şi la putere, şi acuzi opoziţia că corupe, cumpără parlamentari, e o chestie tembelă. Dacă vi se pare termenul prea dur, e o chestie anormală. Robert Turcescu: Sunt obişnuit să ascult tot soiul de termeni duri, nu sunt crescut la Dar eram curios. Victor Ponta: Vorbim de fondul problemei. Tu eşti prim-ministru. Întreabă-i pe parlamentarii tăi: domnule, a venit Victor Ponta şi ţi-a dat ceva? Ce puteam să îi dau? Că funcţii eu nu am să îi dau, contracte cu bani publici nu am să dau, nu aveam ce să ofer. Da, mi se pare că un prim-ministru trebuie să gândească un pic înainte să se exprime. Robert Turcescu: Spuneaţi că nu sunteţi de acord cu ceea ce înseamnă aranjamentele de culise, dumneavoastră aţi declaraţi ceva mai devreme. Victor Ponta: M-am învăţat minte că nu alea duc cu adevărat la rezultate. Robert Turcescu: Dar ce aţi încercat practic? Victor Ponta: Să conving parlamentari de la putere. Robert Turcescu: Gândiţi-vă că eram un parlamentar de la putere şi încercaţi să mă convingeţi să votez moţiunea de cenzură. Victor Ponta: În modul următor. Domnule, gândeşte-te că te duci acasă mâine, gândeşte-te că toată lumea te va trage de mânecă, gândeşte-te că toată lumea îţi va spune cum susţii Guvernul ăsta. Te rog votează moţiunea de cenzură. Robert Turcescu: Şi dacă o votez mie ce îmi iese? Victor Ponta: Aici puneţi o întrebare Robert Turcescu: Nu, eu sunt cel de la putere pe care dumneavoastră încercaţi să îl convingeţi să voteze. Victor Ponta: Când eşti parlamentar te gândeşti nu dacă se supără şeful tău de partid pe tine, ci dacă te mai duci o dată, că va veni repede, poate nu în 2011 cum ne dorim noi, în 2012 vine momentul adevărului. Te duci din nou la oameni şi o să le spui: da, e adevărat că eu v-am tăiat pensiile, eu v-am tăiat salariile, eu am stat în bancă şi nu am votat când a fost moţiunea, dar votaţi-mă din nou. Ce o să le spui oamenilor? Robert Turcescu: Cum se împacă viziunea asta a dumneavoastră despre ceea ce înseamnă ce trebuie să facă un parlamentar cu actul acela de cenzură pe care i l-aţi aplicat lui Mircea Geoană în august anul acesta când i-aţi spus că 6 luni de zile nu mai are voie să vorbească şi să comenteze nimic în legătură cu deciziile PSD? Victor Ponta: Nu a fost aşa. Nu că nu are voie, până la urmă Nu mai trebuie să expunem opoziţiei politice împotriva deciziilor pe care le-am luat. Robert Turcescu: Pentru că altfel zboară din partid. Victor Ponta: E normal, dacă nu eşti niciodată de acord. Robert Turcescu: Dacă domnul Mircea Geoană era în situaţia parlamentarului pe care încercaţi dumneavoastră să îl convingeţi acum, el avea un acces de libertate de conştiinţă. Victor Ponta: A avut destule accese de libertate de conştiinţă, nu cred că a păţit nimic. E preşedintele Senatului. Şi faptul că ne sprijină şi mesajele pe care le dă sunt în 6

7 sprijinul deciziilor pe care nu le iau eu de capul meu, ci le luăm de fiecare dată acolo între noi, e un lucru foarte bun. Robert Turcescu: Dar credeţi că în condiţiile astea putem vorbi despre democraţie de partid? Vorbim şi de ce se întâmpla în Parlament şi de discuţiile dumneavoastră cu domnul Mircea Geoană. Victor Ponta: Eu cred că democraţia într-un partid şi slavă domnului, am fost ales poate cel mai democratic dintre toţi liderii de partid din România. Cred că democraţia într-un partid e să îţi spui punctul de vedere, să votezi, după care când se ia decizia să o accepţi. Pentru că dacă nu o accepţi poţi să mergi la un partid. Robert Turcescu: Păi şi pedeliştii or fi zis în Parlament: am luat decizia să nu votăm, trebuie să acceptăm această chestiune. Victor Ponta: Şi ce le-am făcut eu? Robert Turcescu: Vorbeam de episodul în care încercaţi să îi convingeţi pe unii dintre ei să voteze în acord cu propria conştiinţă. Victor Ponta: Pentru că ei deocamdată dau seamă în faţa şefilor de partid. Dar va veni momentul, cel mai târziu în 2012, când nu şefii de partid o să îi mai pună parlamentari, ci voturile celor la care ei le taie salariile, pensiile şi le fac toate celelalte prostii. Nu văd unde e problema logică. Robert Turcescu: Ce relaţie aveţi în momentul de faţă cu omul care era specialist în ceea ce înseamnă la un moment dat sforăriile de partid şi anume domnul Viorel Hrebenciuc? Victor Ponta: O relaţie absolut normală. Nu mai este liderul de grup, după cum ştiţi, este însă unul din colegii noştri. Robert Turcescu: Vă bazaţi pe sprijinul domnului Viorel Hrebenciuc? Victor Ponta: Mă bazez pe toţi colegii mei. Şi dacă am vreo problemă cu unul dintre ei nu vin la televizor să mă plâng, le spun lor. Dar în acest moment inclusiv după discuţia aceea mai tensionată cu domnul Mircea Geoană, nimeni din partid nu s-a arătat nesolidar cu mine sau cu ceilalţi din conducere. Robert Turcescu: Ştiţi ce am văzut în programul dumneavoastră? Că am vorbit din nou despre domnul Mircea Geoană şi îmi aduc aminte de câteva declaraţii după instalarea dumneavoastră în funcţie, când spuneaţi că aţi găsit partidul într-o situaţie financiară teribilă. Victor Ponta: Era o realitate. Robert Turcescu: Aţi reuşit să rezolvaţi problema asta? Victor Ponta: Uşor, uşor. Robert Turcescu: Am văzut în programul ăsta pe care îl propuneţi, ce veţi face nu ştiu, era în prima zi, în momentul în care luaţi puterea Victor Ponta: Mă bucur că l-aţi citit, că foarte mulţi l-au criticat fără să îl citească. Măcar dumneavoastră puteţi să o faceţi întemeiat. Robert Turcescu: Da, mă mai preocupă şi chestiunile acestea. Victor Ponta: Faceţi o analiză şi lui Adriean Videanu, că el săracul l-a criticat fără să îl citească. Robert Turcescu: Vă invit să îi faceţi dumneavoastră într-o emisiune în direct. 7

8 Victor Ponta: Eu cu Adriean Videanu, îmi e greu. Eu sunt procuror, el are alte calităţi. Robert Turcescu: Voiam să vă întreb în legătură cu auditul, spuneaţi că veţi face un audit, să vedeţi ce s-a întâmplat la nivelul Auditul ăsta l-aţi făcut în interiorul partidului? Aţi tras vreo concluzie? Victor Ponta: Sigur că da. Robert Turcescu: Unde s-au dus banii? Victor Ponta: Nu e vorba de dus, aveam datorii foarte mari pe diverse acţiuni din campanie. Robert Turcescu: Nu, aveaţi nişte datorii foarte mari Victor Ponta: În primul şi în primul rând noi am fost primii care ne-am organizat şi am redus toate cheltuielile la noi la partid Robert Turcescu: Eu vă întreb de perioada Mircea Geoană şi ştiţi foarte bine la ce mă refer. Victor Ponta: Pe contracte Robert Turcescu: Dacă vreţi pot să fiu şi mai explicit. Bănuiţi vreo clipă că unii dintre banii destinaţi partidului pentru campania electorală au ajuns în buzunarele domnului Mircea Geoană? Victor Ponta: Nu. Dacă aveam aşa ceva o spuneam şi puneam punct. Robert Turcescu: Dar auditul ăsta arată că lucrurile au fost Victor Ponta: Că am avut datorii foarte mari pe care din fondurile noastre legale, am vândut un sediu pe care l-am avut, am făcut ceea ce face un om gospodar când vede că are datorii foarte mari. Robert Turcescu: La cât se mai ridică azi datoriile PSD? Victor Ponta: Nu mai ştiu, o să îl chemaţi pe domnul Liviu Dragnea, secretarul general, şi o să vă spună. Important e că nu mai avem problemele dinainte şi cel mai important este, că ar trebui să vorbim de FMI, de deficite, PSD nu mai cheltuie mai mult decât are. Înainte a cheltuit mai mult decât avea, se întâmplă asta. Robert Turcescu: Publicitate. Ne întoarcem. 100%, o confruntare cu preşedintele PSD, domnul Victor Ponta. Vă duceţi mâine la Cotroceni, la consultările cu şeful statului? Victor Ponta: Nu. Robert Turcescu: Aţi decis să nu mergeţi? Victor Ponta: Păi cât de serioasă a fost invitaţia, aşa de serios am luat-o şi noi. Robert Turcescu: Dădea de înţeles că e vorba de o întâlnire foarte importantă, ba chiar a spus partidelor că ar fi bine să nu lipsească, pentru că sunt probleme importante pentru ţară. Victor Ponta: Acum două săptămâni ne-a mai chemat la o consultare, nu mai ştiu cu ce, parcă cu legea Educaţiei. Şi i-am scris o scrisoare atunci: domnule preşedinte, noi vrem să venim. Vă rugăm aşa cum aţi făcut de fiecare dată, să ne chemaţi pe noi, opoziţia. Nu ne-a mai răspuns de atunci. O să vedeţi şi mâine. O să fie o înşiruire, vreo 20 de oameni. Robert Turcescu: Povestiţi-ne şi nouă cum decurg consultările astea de la Cotroceni? Ce se întâmplă practic acolo? 8

9 Victor Ponta: Eu nu am cum, întrebaţi-i pe cei de la putere. Robert Turcescu: Nu aţi fost niciodată la nişte consultări? Victor Ponta: Aşa, la modul serios? Robert Turcescu: Da. Victor Ponta: Când ne-a chemat pe cei din opoziţie, ultima dată cred că ne-a chemat vizavi de Constituţie, de modificările la Constituţie. Noi am mers cu un material, uite, PSD asta îşi doreşte dacă se modifică Constituţia. A spus că da, e bun materialul, e în regulă, a venit şi PNL, şi PC. După aceea s-a format o comisie parlamentară condusă de un deputat PD-L, domnul Buda de la Cluj. Suntem în noiembrie, nu s-a întrunit niciodată comisia, nu ne-a chemat niciodată. De atunci nu ne-am mai văzut cu domnul Băsescu. Robert Turcescu: Se mai discută pe undeva prin mediul politic românesc despre modificarea Constituţiei? Există cineva care lucrează? Victor Ponta: Probabil că va vorbi domnul Băsescu în campania electorală din 2012, că el doar în campaniile electorale vorbeşte. Robert Turcescu: Deci acum nu se lucrează la această modificare a Constituţiei. Victor Ponta: Repet, e o comisie înfiinţată în martie, nu s-a întrunit niciodată. Eu sunt membru al acelei comisii, nu ne-au chemat niciodată. Robert Turcescu: Am mai aflat de o gogoriţă, e bine. Victor Ponta: Credeaţi chiar că vorbeşte serios domnul Băsescu? Robert Turcescu: Ştiţi că nu e vorba de ce vorbeşte domnul Traian Băsescu, eu unul chiar cred că e nevoie de un proces de revizuire a Constituţiei. Adică nu e vorba de Băsescu sau de Victor Ponta, sau de Crin Antonescu. Victor Ponta: Domnul Robert Turcescu, noi am făcut un material, noi ne-am desemnat oameni în comisii şi nu oricine. Robert Turcescu: În dumneavoastră, nu prea am încredere în PSD că aţi revizuit Constituţia în vremea lui Adrian Năstase şi a ieşit mai Victor Ponta: Dar ştiţi cine era şef la comisia aia? Robert Turcescu: Cine? Victor Ponta: Domnul Boc. Robert Turcescu: Prost Victor Ponta: Domnul Boc? Robert Turcescu: lucrat. Nu, prost lucrat. Victor Ponta: Nu e adevărat, a avut un discurs, îl am şi salvat într-un fişier, în care spunea că cel mai mare cancer al politicii româneşti şi cred că e singura dată când sunt de acord cu domnul Boc. Atunci în 2003, domnul Boc a susţinut şi a spus că cel mai mare cancer al politicii româneşti este migraţia politică. Vedeţi că în 2010 a evoluat şi şia dat seama că e cancer, dar dacă e la el e bine. Robert Turcescu: Şi la PD-L, şi la PSD. Şi dumneavoastră îi primiţi cu braţele deschise pe cei care pleacă mai nou de la Oprea către dumneavoastră. Victor Ponta: Eventual se pot întoarce, că nu au de unde să plece de la Oprea, că Oprea a candidat la PSD. Robert Turcescu: De ce îi primiţi? Victor Ponta: Pentru că am spus că avem nevoie de voturi să trecem moţiunea. 9

10 Robert Turcescu: Am şi eu o întrebare... care basculează, pendulează dintr-o parte în alta, aveţi de gând să îi mai şi menţineţi în structurile de partid la viitoarele alegeri? Sau îi folosiţi acum Victor Ponta: Nu, nici vorbă. Eu nu îmi dau cuvântul că îi folosesc acum şi Nu, tot ceea ce am vorbit cu toţi parlamentarii noştri este valabil. Noi oricum vom avea mult mai mulţi parlamentari decât avem acum şi ne dorim, am venit cu un proiect în acest sens, să venim cu un tip de vot în care să nu mai intri de pe locul 3, de pe locul 4, să piardă cel de pe locul 1, să avem sistemul aşa cum e şi în Germania, jumătate merg uninominal, jumătate partidul pune nişte specialişti. Pentru că avem o problemă în multe comisii, nu sunt oamenii aceia care chiar să îşi facă treaba bună. Nici faptul că îţi face Guvernul toate legile şi de fapt în Parlament nu mai discuţi nimic, cum se întâmplă acum. Şi asta e o mare greşeală şi prostie. De aia avem atâtea ordonanţe proaste. Uitaţivă şi la Ordonanţa 50. Guvernul a făcut-o, acum tot Guvernul vrea să o modifice, că aşa i-a zis FMI. Domnule, legea Educaţiei a trecut de Camera Deputaţilor, trece acum de Senat. Robert Turcescu: Dumneavoastră susţineţi această Ordonanţă 50 în formula în care a fost adoptată de executiv? Victor Ponta: Nu. Este o formulă mult mai bună la Camera Deputaţilor care realmente garantează drepturile celor care au credite, fără a leza foarte mult drepturile băncilor. Dar băncile când au făcut profit acum suntem într-o perioadă de criză, o să facă un profit mai mic. Aşa e corect şi aşa se întâmplă peste tot în Europa. Robert Turcescu: Da, dar FMI e foarte supărat pe o astfel de variantă. Victor Ponta: E normal, FMI e tot o bancă. Vreţi să ţină cu dumneavoastră şi cu mine? Ţine tot cu băncile. Nu e normal lucrul ăsta? Dar să ştiţi că deciziile şi sunt foarte supărat de chestia asta, deciziile în România nu le ia FMI, asta e o laşitate, tu Guvern să zici: domnule, m-a pus FMI-ul să iau. Nu e adevărat, deciziile le iei tu, Boc, Băsescu. FMI poate să îţi ceară orice. Tu poţi să spui: domnule, cu asta sunt de acord, cu asta nu sunt de acord. Uitaţi-vă în Ungaria. În Ungaria, Guvernul a spus: nu, domnule, nu sunt de acord cu lucrurile alea. Eu am făcut parte din singurul guvern care a terminat un acord cu FMI, în Şi atunci au cerut multe lucruri. Unele s-au făcut, altele nu s-au făcut cum au zis ei. Nu poţi să dai vina tot timpul pe altcineva. Asumă-ţi chestia asta, că FMI nu dă legi în ţara asta, le dă Guvernul, cu Parlamentul majoritar aşa cum are şi le promulgă domnul preşedinte. Nu poţi să dai vina pe FMI pentru ceea ce faci tu. FMI poate să îţi ceară orice, poate să ceară să ne taie toate salariile. Robert Turcescu: Vă menţineţi părerea că acest acord cu FMI ar trebui reziliat în contextul în care se presupunem aţi ajunge la guvernare? Victor Ponta: Dar nu am zis niciodată aşa ceva. Vă rog să îmi daţi o singură declaraţie a mea. Vă rog să nu Robert Turcescu: Mi s-a părut că aţi intrat la un moment dat în corul liberalilor care susţineau o astfel de variantă. Victor Ponta: Niciodată. De fiecare dată am spus că acest acord cu FMI era necesar pentru România, aşa cum îl anunţase prima dată Băsescu. Băsescu a spus că e o plasă de siguranţă, punem bani în rezerva valutară a BNR. Nu s-a mai întâmplat aşa. De ce? Pentru că trebuia să câştige alegerile, să se realeagă Traian Băsescu. Şi a dat drumul 10

11 la bani, la cheltuială, la tot. Doi, sunt în continuare de părere că FMI poate să vină să spună: tăiaţi salariile cu 25. Şi eu vin şi spun: domnule, nu tai salariile cu 25. De ce? De acord, am un deficit de la 7, trebuie să îl duc la 4,4. Pot să reduc acel deficit din cheltuielile de bunuri şi servicii. Nu trebuie să le deduc din cheltuielile de personal. FMI spune: fă cumva ca să ştiu că îmi dai banii înapoi. Şi trei, am avut o întâlnire oficială cu delegaţia FMI, chiar săptămâna trecută, am ieşit şi am anunţat. De aia ştiam că vă documentaţi când îmi puneţi întrebări, nu am zis niciodată că trebuie reziliat acordul. De altfel se şi încheie în primăvara anului viitor. Părerea noastră e că trebuie să avem în continuare un acord cu FMI, dar să nu mai luăm bani de acolo. De ce? Dacă luăm bani îi cheltuie din nou domnul Boc pentru alegeri şi o să îi plătim toţi ceilalţi. Trebuie să avem un acord în care FMI să vină şi să spună: domnule, eu am analizat economia şi finanţele româneşti, e în regulă ceea ce fac, au un deficit în regulă, inflaţia în regulă, puteţi să mergeţi să vă împrumutaţi dacă aveţi nevoie de bani de la băncile comerciale. Dar nu să luăm bani de la FMI, pentru că banii de la FMI în acest moment sunt mai scumpi decât alţi bani, se duc în rezerva naţională a BNR şi acolo prin plasarea Robert Turcescu: banii de la băncile comerciale? Victor Ponta: Da. Banii de la FMI nu poţi să îi iei şi să finanţezi deficitul bugetar, trebuie să îi pui în BNR, în rezerva valutară. BNR de acolo îi ia şi îi plasează, îi ia cu 2,5% şi îi plasează cu 1,5. Deci noi pierdem 1% din orice ban pe care îl mai luăm de la FMI. E un mecanism financiar internaţional pe care trebuie să îl explicăm, pentru că oamenii nu ştiu foarte bine. Motiv pentru care noi nu mai trebuie să mai luăm bani de la FMI. Noi trebuie să luăm un certificat de bună purtare. Da, domnule, România, ca şi majoritatea ţărilor aflate în probleme financiare, e pe un drum bun. După care pentru finanţarea deficitului, eu nu pot să îl finanţez de la FMI sau de la Comisia Europeană, îl finanţez de pe piaţa financiară bancară. Robert Turcescu: Acum nu ştiu dacă să vă cred pe dumneavoastră sau pe cei de la BNR? Victor Ponta: Eu spun acelaşi lucru ca şi ei. Robert Turcescu: Aţi spus la un moment dat că cei de la BNR sunt prea de dreapta şi destul de şifonaţi de colaborarea cu Băsescu. Victor Ponta: Mă refeream la 2-3 dintre ei. Domnul Croitoru, care a fost propus prim-ministru, la domnul Rădulescu, cel care a spus că dacă nu se taie pensiile va ajunge cursul de schimb la 7 lei. Slavă Domnului că a zis ceva neadevărat. Robert Turcescu: Şi Isărescu? Victor Ponta: Domnul Isărescu niciodată nu s-a pronunţat direct pe lucruri care ţin de domnule, face foarte bine Guvernul sau nu e bună opoziţia. A avut întotdeauna inteligenţa de a se ţine departe de aceste lucruri. Mie mi se pare anormal că un angajat al BNR merge şi comentează, sigur, de fiecare dată e bine ce face Guvernul. Uitaţi-vă că e rău, nu e bine, că dacă era bine nu mai aveam noi de ce să ne plângem acum. Robert Turcescu: Domnule Victor Ponta, mergeţi în momentul de faţă sau până la momentul acesta al moţiunii de cenzură aţi mers poate e mult spus braţ la braţ, dar aţi mers destul de aproape de Crin Antonescu în acest demers şi au existat voci care vorbeau de o alianţă social-liberală. Vă întreb dacă dumneavoastră aveţi încredere în momentul de faţă în domnul Crin Antonescu? Dacă relaţia 11

12 Victor Ponta: Am perfectă încredere că obiectivul nostru comun, acela de a readuce o stare de democraţie, care în acest moment nu mai există şi de a veni cu nişte soluţii care să ne scoată din criză, da, am perfectă încredere că acest obiectiv e mai important decât ceea ce ne desparte şi personal, şi ca ideologie de partid. Robert Turcescu: Ce vă desparte personal? Victor Ponta: Nu ştiu, există şi un tip de ăsta de concurenţă din care eu am încercat să ies. Robert Turcescu: Concurenţă pe ce? Pe imaginea de lider al opoziţiei? Victor Ponta: Nu ştiu, poate pe această imagine, care merge mai des la televizor, sau care e mai iubit de presă. Eu am ieşit din această concurenţă şi cred că va ieşi şi domnul Crin Antonescu foarte curând. Robert Turcescu: V-a mulţumit colaborarea cu liberalii pe această chestiune legată de moţiunea de cenzură? Victor Ponta: Da. Toţi pesediştii şi toţi liberalii au votat moţiunea de cenzură, asta e ceea ce contează. Robert Turcescu: Există discuţii între dumneavoastră şi liberali şi pentru un proces de suspendare al lui Traian Băsescu? Victor Ponta: Nu am vorbit aşa ceva. Robert Turcescu: Aţi făcut declaraţii la un moment dat despre suspendarea lui Traian Băsescu. Victor Ponta: Am declarat pe un punct foarte clar, dacă Traian Băsescu promulga legea fraudată în mod evident, asta cred că nu mai contestă nimeni, fraudată în mod evident de Roberta Anastase, da, era absolut convinşi şi hotărâţi să introducem procedura de suspendare. Traian Băsescu din ce motiv? Că i-a fost frică de suspendare, că şi-a dat seama că oricum nu are dreptate, nu ştiu ce a fost şi nici nu mă interesează ce a fost în mintea dânsului, important e că nu a promulgat-o, că a retrimis-o. Atunci suspendarea nu e o chestie de principiu, hai să îl suspendăm pe Băsescu. Suspendarea e un instrument împotriva unui preşedinte, că îl cheamă Băsescu, Robert Turcescu, sau Victor Ponta, pe care îl aplici atunci când încalcă Constituţia. Dacă promulga avea lege fraudată încălca Constituţia. Robert Turcescu: Puteţi să îmi explicaţi, pentru că, ca jurnalist afli tot soiul de informaţii. Nu vi s-a părut la un moment dat, mai ales în perioada în care a fost premergătoare alegerii dumneavoastră în funcţia de preşedinte al PSD, ba chiar şi o perioadă după ce aţi fost ales preşedinte al PSD, că aveaţi o relaţie nu aş spune de noncombat, dar o relaţie corectă, sau de la distanţă corectă cu Traian Băsescu. La un moment dat retorica dumneavoastră de om politic s-a schimbat, aţi devenit foarte virulent la adresa lui Traian Băsescu, replica a venit automat, şi Traian Băsescu a început să fie Victor Ponta: Eraţi tot jurnalist anul trecut şi cred că aţi fost chiar cu mine la emisiunea de la al doilea tur de scrutin. Robert Turcescu: Speram să nu uitaţi momentul Victor Ponta: Nu uit nimic, deşi nu e un moment plăcut pentru mine. Dacă atunci vi s-a părut că am fost cooperant cu Traian Băsescu înseamnă că am fost În anul 2009, 12

13 în momentul în care mie mi-au dovedit evident că toată povestea cu Guvernul comun, PSD PD-L a fost o păcăleală Robert Turcescu: În care aţi fost. Victor Ponta: În care am fost. A fost o păcăleală pentru noi cei de la PSD şi că de fapt Traian Băsescu doar ne-a întins o capcană în care am căzut cei din PSD, ca să îşi rezolve problemele lui. Din acea tomnă pentru mine a fost foarte clar că Traian Băsescu nu poate fi în nicio variantă şi în nicio situaţie, un partener. Nu am mai avut nicio ezitare. Cred că vorbesc de vara anului De altfel l-am şi rugat atunci pe domnul Mircea Geoană, am spus că vreau să ies din Guvern. Şi mi-a zis: mai stai un pic că oricum o să ieşim toţi. Robert Turcescu: Curios. Când povesteaţi, că prin 2004 sau când aţi fost în emisiunea aceea de la TVR cu Traian Băsescu. Victor Ponta: În 2002, a fost controlul la Primărie. Robert Turcescu: În cabina de machiaj de la televiziunea publică aţi râs, preşedintele vă spunea: Victore, dacă nu ai fi însurat ţi-aş da una din fete de nevastă. Era interesant în contextul ăsta. Victor Ponta: Chiar aşa a fost. Robert Turcescu: Ăla e un moment în care, ziceţi acum pe blog: după emisiune, când s-a dat drumul şi s-a spus că am pornit camerele de luat vederi Victor Ponta: M-a făcut sluga lui Adrian Năstase. Robert Turcescu: Aţi zis: domnule, pentru mine a fost un şoc şi am învăţat lecţia cu Traian Băsescu de la acel moment. Victor Ponta: M-am mai ars de câteva ori. Robert Turcescu: Păi poate vă mai ardeţi de câteva ori. Victor Ponta: Dar sunt milioane de români care s-au păcălit cu Traian Băsescu. Robert Turcescu: Staţi puţin, dumneavoastră sunteţi om politic. Victor Ponta: Nu sunt om politic, domnul Robert Turcescu. Robert Turcescu: Acum spuneţi: exclud categoric orice colaborare pe viitor cu Traian Băsescu sau cu PD-L. Victor Ponta: Am ajuns la o vârstă la care sper, nu ştiu, o să trăim împreună în ţara asta, dar eu sper că am învăţat şi m-a durut destul de tare nu pe mine ca persoană neapărat, ci pe ai mei şi pe cei pe care eu îi reprezint, ca să nu ne mai lăsăm păcăliţi. Robert Turcescu: Pe mine m-a durut destul de tare, e adevărat că eu eram mai mic decât dumneavoastră la vremea respectivă, dar vă admir, cred că v-a durut ce s-a întâmplat cu Piaţa Universităţii şi cum au năvălit minerii atunci. Victor Ponta: Da, da. Robert Turcescu: Iar acum dumneavoastră, nu eu, staţi la aceeaşi masă în partid cu Ion Iliescu, autorul moral al poveştii legate de Piaţa Universităţii. E autorul moral al chemării minerilor şi discursul domnului Victor Ponta: La 21 de ani după, am capacitatea să spun că pentru mine aceea a fost o şcoală a democraţiei şi că pot să încerc să înţeleg Am avut o discuţie chiar cu domnul Ion Iliescu destul de lungă pe tema asta. Robert Turcescu: Şi ce zice domnul Ion Iliescu? Victor Ponta: Întrebaţi-l pe dânsul, eu nu povestesc lucruri în privat. 13

14 Robert Turcescu: Eu nici nu îi spun să vină la emisiunea asta Victor Ponta: De ce? Robert Turcescu: Pentru că nu acceptă să lămurească episodul cu Victor Ponta: Dar e mult mai deschis decât credeţi dumneavoastră. Robert Turcescu: L-am invitat de vreo 40 de ori până acum. Victor Ponta: Dacă îl chemaţi pe Alin Teodorescu, normal că nu vine Ion Iliescu. Robert Turcescu: Extraordinar, acum trebuie să vină Ion Iliescu în funcţie de cine chem aici? Asta ar însemna că mâine Traian Băsescu nu ar trebui să mai vină niciodată pe scaunul ăla că aţi stat dumneavoastră pe el, sau nu ar trebui să mai vină Victor Ponta: Nu, dar eu vin. Eu vin şi la B1 după cum aţi văzut, cum mă duc şi la Antenă, şi la Realitate. Robert Turcescu: la B1 sau la Realitatea. Victor Ponta: De ce? La realizatorii care mă invită. Robert Turcescu: Te duci la un realizator care te invită? Victor Ponta: Da, dar preşedintele României nu merge decât la TVR. Robert Turcescu: Poate să îşi aleagă realizatorii. Şi dumneavoastră puteţi să spuneţi: nu vin la emisiunea. Victor Ponta: Mie mi se pare corect să nu vin că e la un anumit post sau un alt post, mă gândesc că toţi cei care se uită sunt români ca şi mine. Şi probabil că mulţi dintre cei care ne văd acum s-au păcălit cu Traian Băsescu, asta e. Robert Turcescu: Dar nu spuneţi ce a spus Ion Iliescu despre Victor Ponta: Nu, întrebaţi pe dânsul. Robert Turcescu: Regretă? Victor Ponta: Eu nu mi-am schimbat părerea despre el. Robert Turcescu: Aţi luat vreo bâtă de miner pe cârcă atunci? Victor Ponta: Am am păţit mai multe lucruri atunci, şi la Televiziunea Română, pe care am sperat-o liberă şi pe care o văd din nou ca atunci, ca în Învăţ din toate lucrurile. Robert Turcescu: De ce nu vă duceţi la TVR? Victor Ponta: Nu mă invită. Robert Turcescu: Nimeni? Victor Ponta: Nu. Robert Turcescu: Interesant. Victor Ponta: De la ziua moţiunii a fost invitată doamna Andreea Pora. Credeţi că am şi eu loc acolo? Nu mă invită. Robert Turcescu: În seara asta apare domnul Traian Băsescu de la ora 21:00 şi probabil că vă invită pe dumneavoastră mâine. Victor Ponta: Sigur. Vă mulţumesc pentru pila pusă. Robert Turcescu: Publicitate. Ne întoarcem. Ultimele minute ale confruntării 100% cu domnul Victor Ponta. Trebuie să înţelegem ceva sau să încercaţi să ne explicaţi ceva. Victor Ponta: Orice. Robert Turcescu: Ce căutaţi dumneavoastră în 2008 în cabinetul lui Traian Băsescu împreună cu soţia dumneavoastră? 14

15 Victor Ponta: Ne-a invitat domnul Băsescu să discutăm o chestie strict personală. Robert Turcescu: Dumneavoastră cu soţia? Victor Ponta: Da, păi dacă era personală? Era a noastră, de soţ şi soţie. Şi vreau să mai spun încă o dată, am văzut că domnul Băsescu nu a mai reluat teza. Nu aveam nicio treabă cu Primăria Capitalei, decât faptul pe care mi l-am asumat, că nu l-am susţinut pe Cristian Diaconescu, l-am susţinut pe Sorin Oprescu. De altfel am şi fost în emisiune alături de Sorin Oprescu. Ceea ce, sigur, în propriul meu partid a născut o oarecare supărare. Robert Turcescu: Tot nu înţeleg. Dumneavoastră împreună cu doamna Daciana, în biroul lui Traian Băsescu în 2008 pentru o chestiune personală. Victor Ponta: Da, strict personală. Nimic de politică, nu aveam să-i cer nimic. Robert Turcescu: Voiaţi să vă lase o avere, să fiţi moştenitor? Victor Ponta: Domnul Robert Turcescu, cred că şi cu dumneavoastră şi cu soţia ne-am văzut şi nu cred că mi se pare normal să vorbim la televizor că ne-am văzut la o masă. Robert Turcescu: Nu sunt preşedinte, putem să luăm masa. Victor Ponta: Nici eu nu sunt preşedinte. Dar şi dacă aş fi preşedinte, m-aş apuca să vin seara la emisiuni, să povestesc şi să mai şi spun nişte prostii? Aia cu Primăria a fost o mare prostie. Nu mi-a trecut niciodată prin cap să candidez la Primăria Capitalei şi nici nu voi candida, nici în Robert Turcescu: Dar aveţi frisoane când vă uitaţi către cel care este primar al Capitalei acum, domnul Sorin Oprescu? Victor Ponta: De ce? Păi l-am chemat la congres. Am fost cu dânsul în campanie. Robert Turcescu: Că ar putea să fie cel care să vă ia la un moment dat poziţia de preşedinte al PSD? Victor Ponta: Extraordinar de bine ar fi. Dacă e mai iubit de pesedişti, dar nu cred În primul rând nu cred că îşi doreşte să redevină membru la nici un partid. Dar din moment ce eu am făcut campanie pentru Sorin Oprescu, de ce să am frisoane? Dimpotrivă, m-am bucurat că l-am bătut pe Vasile Blaga şi cred că e foarte bine pentru Bucureşti chestia asta. Robert Turcescu: Că tot aţi pomenit de Vasile Blaga, aţi vorbit despre momeala cu Vasile Blaga, cel cu faţă umană, momeala pe care s-ar putea să o din care s-ar putea să muşte la un moment dat cei din PNL. Victor Ponta: Da, eu nu cred, eu nu am o părere bună despre domnul Vasile Blaga. Robert Turcescu: Excludeţi o variantă de colaborare cu PD-L, indiferent cine ar veni la conducerea acestui partid? Victor Ponta: Da. PD-L trebuie să stea destui ani în opoziţie, trebuie să se cureţe de tot ce înseamnă moştenirea lui Traian Băsescu şi după aceea, dacă va mai exista. Eu nu cred. Eu cred că liberalii sunt singurul partid de dreapta adevărat din România. Robert Turcescu: Proiectul dumneavoastră politic include şi o posibilă candidatură la preşedinţie? Pentru că aţi rostit sau aţi scris: Crin să realizeze că nu cu mine se va bate în Victor Ponta: Da, nu cred că cu mine se va bate în

16 Robert Turcescu: Deci nu dumneavoastră o să fiţi candidat pentru preşedinţie? Victor Ponta: Nu cred. PSD are capacitatea Robert Turcescu: Asta e o ştire. Victor Ponta: Nu. Robert Turcescu: Vă spun că de obicei aşa se întâmplă, preşedintele de partid e cel care este Victor Ponta: În primul şi în primul rând proiectul meu politic e să aduc PSD-ul nu îl aduc eu, ci împreună cu mine, condus de mine, PSD să vină cu un proiect de nouă societate, o societate social democrată. Sigur, care va ţine 4 ani, 8 ani sau 12. Asta oamenii decid. Simt că e nevoie de aşa ceva. Doi, sunt un om tânăr care într-adevăr pot să fac încă foarte mult pentru partidul meu şi eventual pentru Guvernul partidului meu. Trei, dacă Crin Antonescu are şanse mari să câştige în 2014 o să mă bucur. Sigur, eu îmi doresc un social democrat să fie preşedinte şi am destui colegi care pot fi preşedinţi foarte buni. Dar oricum, oricine va fi mai bun decât Traian Băsescu şi oricine va avea mult de muncă să scoată România din această prăpastie. Eu sunt dispus, alături de foarte mulţi oameni, să particip la acest proiect. Robert Turcescu: Pentru că aşa am încheiat şi emisiunea cu domnul Oprea, vă întreb şi pe dumneavoastră. Cum aţi caracteriza în momentul de faţă relaţia cu cel care v-a fost la un moment dat naşul copilului, domnul Gabriel Oprea? Victor Ponta: Total anormală şi sper ca la un moment dat nu că vom redeveni prieteni, dar sper că vom deveni oameni normali. Robert Turcescu: Relaţia de prietenie e definitiv compromisă, să înţelegem? Victor Ponta: Sunt lucruri care nu se mai refac. Pe mine mă afectează acest lucru, au fost câţiva oameni, el, Eugen Bejenariu, cei care am crescut, am fost tinerii lui Adrian Năstase. Şi faptul că am ajuns pe poziţii atât de diferite mă afectează. Robert Turcescu: Truică e cel cu Patricia Kass invitată, cu iahtul de 2 milioane de euro. Victor Ponta: Nu mă dezic de nimeni, ăştia eram atunci şi eu unul nu mă dezic de nimeni cu care la un anumit moment am avut o relaţie apropiată şi de prietenie. Nu cred că trebuie să mă ruşinez cu nimic. Robert Turcescu: Rocker mai sunteţi? Victor Ponta: Şi hip-hop-er. Robert Turcescu: Acum de ce? Pentru că e copilul probabil. Victor Ponta: Nu, când e Andrei nu am voie să pun Paraziţii sau BUG. Robert Turcescu: Vă trebuie şi dumneavoastră nişte Red Hot Chili Peppers în partid acolo ca să îi mai animaţi un pic pe Victor Ponta: Ne-ar trebui multe lucruri, dar nu le avem. Robert Turcescu: Ascultăm o piesă celebră, Californication. Ne revedem mâine seară, doamnelor şi domnilor, de la aceeaşi oră 20. Toate bune! 16

ROMANIA

ROMANIA ROMÂNIA JUDEŢUL BUZĂU MUNICIPIUL BUZĂU CONSILIUL LOCAL PROCES VERBAL încheiat astăzi, 07 decembrie 2016, orele 14,00, cu ocazia şedinţei Consiliului Local al Municipiului Buzău Astăzi, data de mai sus,

Mai mult

PROCES VERBAL AL ŞEDINŢEI EXTRAORDINARE DIN 20

PROCES VERBAL AL ŞEDINŢEI EXTRAORDINARE DIN 20 1 al şedinţei extraordinare din data de 20.07.2010 Dl. Sever Stana: face prezenţa: 16 consilieri prezenţi şi 11 absenţi (dl Avramescu Manuel, dl Cursaru Paul Gabriel, dl Darabont Dan Alexandru, dl Dina

Mai mult

Percepții și atitudini ale populației privind incluziunea socială

Percepții și atitudini ale populației privind incluziunea socială BOGAŢI ŞI SĂRACI Percepții și atitudini ale populației României privind sărăcia și incluziunea socială LOGO martie 2012 Metodologia cercețării: Volumul eșantionului: 1.073 subiecți 18+ Tipul eșantionului:

Mai mult

Microsoft Word - pv 27 decembrie 2010.doc

Microsoft Word - pv 27 decembrie 2010.doc Proces - Verbal încheiat astăzi, 27 decembrie 2010 în şedinţa de îndată a Consiliului local al municipiului Deva Consiliul local a fost convocat în şedinţă de îndată cu respectarea prevederilor art.39

Mai mult

Vorbeşte lumea Situaţia de comunicare: Fragment dintr-un interviu realizat în cadrul emisiunii televizate Vorbește lumea (ProTV), difuzate la data de

Vorbeşte lumea Situaţia de comunicare: Fragment dintr-un interviu realizat în cadrul emisiunii televizate Vorbește lumea (ProTV), difuzate la data de Vorbeşte lumea Situaţia de comunicare: Fragment dintr-un interviu realizat în cadrul emisiunii televizate Vorbește lumea (ProTV), difuzate la data de 12.01.2017 data înregistrării: 27.05.2017 participanţi:

Mai mult

Cum sa te imprietenesti cu Google Introducere Povestea acestei carti a inceput in urma cu putin timp cand am participat la conferinta Treptele schimba

Cum sa te imprietenesti cu Google Introducere Povestea acestei carti a inceput in urma cu putin timp cand am participat la conferinta Treptele schimba Cum sa te imprietenesti cu Google Introducere Povestea acestei carti a inceput in urma cu putin timp cand am participat la conferinta Treptele schimbarii, organizata de doua persoane de la care am avut

Mai mult

Rata de participare, supra-raportare şi predicţii electorale

Rata de participare, supra-raportare şi predicţii electorale CULTURA POLITICĂ ÎN ROMÂNIA în România Conf. Univ. Dr. Gabriel Bădescu Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative și ale Comunicării Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca 2 Imaginea Parlamentului.

Mai mult

Slide 1

Slide 1 Studiu politic SINTEZA Raport de cercetare METODOLOGIE Volumul eșantionului: 1.199 subiecți 18+, reprezentativ la nivel național pentru populația adultă a României Tipul eșantionului: Multi-stratificat,

Mai mult

Microsoft Word - Proces verbal sedinta 12 ianuarie 2007.doc

Microsoft Word - Proces verbal sedinta 12 ianuarie 2007.doc R O M Â N I A JUDEŢUL VASLUI CONSILIUL JUDEŢEAN PROCES-VERBAL încheiat astăzi, 12 ianuarie 2007, în şedinţa extraordinară a Consiliului judeţean Vaslui, care are loc la ora 16,00 ORA 16,00, preşedinte

Mai mult

Microsoft Word - p v 28 IULIE 2016 DE INDATA.doc

Microsoft Word - p v 28 IULIE 2016 DE INDATA.doc R O M Â N I A CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BRAŞOV PROCES-VERBAL încheiat în şedinţa de îndată a Consiliului Local Braşov din data de 28 iulie 2016 Domnul Viceprimar Mihai Costel convoacă o şedinţă de

Mai mult

IN NUMELE TATALUI – Mircea Oprescu, fiul primarului Capitalei Sorin Oprescu, vorbeste in premiera intr-un interviu acordat Lumeajustitiei.ro despre sp

IN NUMELE TATALUI – Mircea Oprescu, fiul primarului Capitalei Sorin Oprescu, vorbeste in premiera intr-un interviu acordat Lumeajustitiei.ro despre sp IN NUMELE TATALUI Mircea Oprescu, fiul primarului Capitalei Sorin Oprescu, vorbeste in premiera intr-un interviu acordat Lumeajustitiei.ro despre spectacolul procurorilor DNA: Orice om politic sau om de

Mai mult

Microsoft Word - VP_la_Subiectiv_

Microsoft Word - VP_la_Subiectiv_ Victor Ponta la Subiectiv Antena 3 22 februarie 2011 Traian Băsescu: Ministerul nu este încă la nivelul la care ar trebui să fie, un nivel specific unui stat european. Oriunde pui degetul apar elemente

Mai mult

1. Învaţă-ţi copilul regula lui Aici nu se pune mâna. În medie, un copil din cinci devine victimă a violenţei sexuale, inclusiv victimă a abuzului sex

1. Învaţă-ţi copilul regula lui Aici nu se pune mâna. În medie, un copil din cinci devine victimă a violenţei sexuale, inclusiv victimă a abuzului sex 1. Învaţă-ţi copilul regula lui Aici nu se pune mâna. În medie, un copil din cinci devine victimă a violenţei sexuale, inclusiv victimă a abuzului sexual. Poţi contribui şi tu ca acest lucru să nu i se

Mai mult

ROMÂNIA JUDEŢUL ALBA MUNICIPIUL ALBA IULIA CONSILIUL LOCAL PROCES VERBAL Încheiat azi 14 iunie 2018, în cadrul şedinţei extraordinare cu convocare de

ROMÂNIA JUDEŢUL ALBA MUNICIPIUL ALBA IULIA CONSILIUL LOCAL PROCES VERBAL Încheiat azi 14 iunie 2018, în cadrul şedinţei extraordinare cu convocare de ROMÂNIA JUDEŢUL ALBA MUNICIPIUL ALBA IULIA CONSILIUL LOCAL PROCES VERBAL Încheiat azi 14 iunie 2018, în cadrul şedinţei extraordinare cu convocare de îndată a Consiliului Local al municipiului Alba-Iulia.

Mai mult

Communicate at your best - Manual - Cap 3 - RO

Communicate at your best - Manual - Cap 3 - RO 1. Principii de bază Ce trebuie să luăm în considerare atunci când comunicăm la birou? Comunicarea la birou nu este nici complicată, nici foarte simplă. Fiecare dintre noi are competențe de bază în interacțiunea

Mai mult

Romania postcomunista. Trecut, prezent si viitor

Romania postcomunista. Trecut, prezent si viitor REPREZENTARE, MANDATE ŞI CALITATEA DEMOCRAŢIEI 181 Fenomenul de realegere în alegerile parlamentare din 2012 Alegerile parlamentare din 2012 au reprezentat o victorie covârşitoare a alianţei politice dintre

Mai mult

Omagiu pentru Vasarely, Soto și Tinguely Omagiu pentru Vasarely, Soto și Tinguely Cinci tineri artiști s-au mutat la Uzina de la Mioveni, România. Tim

Omagiu pentru Vasarely, Soto și Tinguely Omagiu pentru Vasarely, Soto și Tinguely Cinci tineri artiști s-au mutat la Uzina de la Mioveni, România. Tim Omagiu pentru Vasarely, Soto și Tinguely Omagiu pentru Vasarely, Soto și Tinguely Cinci tineri artiști s-au mutat la Uzina de la Mioveni, România. Timp de o săptămână, au transformat pasiunea și talentul

Mai mult

Evenimentul zilei 13 iunie 2011 Iunie 90: "Nu istoricii pot zice ce a fost, ci juriştii!" După 21 de ani în care justiţia n-a găsit vinovaţi, la Senat

Evenimentul zilei 13 iunie 2011 Iunie 90: Nu istoricii pot zice ce a fost, ci juriştii! După 21 de ani în care justiţia n-a găsit vinovaţi, la Senat Evenimentul zilei 13 iunie 2011 Iunie 90: "Nu istoricii pot zice ce a fost, ci juriştii!" După 21 de ani în care justiţia n-a găsit vinovaţi, la Senat se dezbate un proiect de lege care prevede imprescriptibilitatea

Mai mult

III. ECONOMISIREA ŞI INVESTIŢIILE De citit. Un bănuţ pus deoparte Nu-ţi trebuie cine ştie ce formule pentru investiţii, pentru a te bucura de dobânzil

III. ECONOMISIREA ŞI INVESTIŢIILE De citit. Un bănuţ pus deoparte Nu-ţi trebuie cine ştie ce formule pentru investiţii, pentru a te bucura de dobânzil III. ECONOMISIREA ŞI INVESTIŢIILE De citit. Un bănuţ pus deoparte Nu-ţi trebuie cine ştie ce formule pentru investiţii, pentru a te bucura de dobânzile adunate. Uită-te la aceste exemple simple despre

Mai mult

Slide 1

Slide 1 METODOLOGIE Volumul eșantionului 1160 subiecți 18+ Reprezentativitate Eroare maximă tolerată ±2,9% Perioada de desfășurare 13-15.07.2016 Tipul eșantionului Multi-stratificat, probabilist Metoda CATI (Computer

Mai mult

CONSILIUL NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI Autoritate publică autonomă Bucureşti - România Bd. Libertăţii nr.14, sector 5, CP Tel.: ; Fax

CONSILIUL NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI Autoritate publică autonomă Bucureşti - România Bd. Libertăţii nr.14, sector 5, CP Tel.: ; Fax CONSILIUL NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI Autoritate publică autonomă Bucureşti - România Bd. Libertăţii nr.14, sector 5, CP 050706 Tel.:+40213055356; Fax: +40213055354 www.cna.ro; cna@cna.ro Decizia nr. 214/14.02.2019

Mai mult

EN_IV_2019_Limba_romana_Test_2

EN_IV_2019_Limba_romana_Test_2 EVALUARE NAŢIONALĂ LA FINALUL CLASEI a IV-a 2019 LIMBA ROMÂNĂ Test 2 Judeţul/sectorul... Localitatea... Şcoala... Numele şi prenumele elevului...... Clasa a IV-a... Băiat Fată EN IV 2019 Pagina 1 din 9

Mai mult

C2 25 aprilie Conversatii cu Dumnezeu vol 4.indd

C2 25 aprilie Conversatii cu Dumnezeu vol 4.indd Neale Donald Walsch Conversatii, cu Dumnezeu Un dialog nou si, neasteptat, Volumul IV Trezirea speciei Traducere din limba engleză de Mihaela Ivănuș Editura For You București 1 Nu credeam că voi face asta

Mai mult

CONSILIUL NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI Autoritate publică autonomă Bucureşti - România Bd. Libertăţii nr.14, sector 5, CP Tel.: ; Fax

CONSILIUL NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI Autoritate publică autonomă Bucureşti - România Bd. Libertăţii nr.14, sector 5, CP Tel.: ; Fax CONSILIUL NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI Autoritate publică autonomă Bucureşti - România Bd. Libertăţii nr.14, sector 5, CP 050706 Tel.:+40213055356; Fax: +40213055354 www.cna.ro; cna@cna.ro Decizia nr. 215

Mai mult

Wise King Solomon Romanian CB

Wise King Solomon Romanian CB Biblia pentru copii prezintă Înțeleptul Împărat Solomon Scrisă de: Edward Hughes Ilustraţii: Lazarus Adaptată după: Ruth Klassen Tradusă de: Ana Ionesi Produsă de: Bible for Children www.m1914.org BFC

Mai mult

COLCAIE CORUPTIA IN DNA – Administratorul RCS RDS Ioan Bendei a fost inregistrat in timp ce rezolva cu niste telefoane pe ofiterul judiciar din DNA, T

COLCAIE CORUPTIA IN DNA – Administratorul RCS RDS Ioan Bendei a fost inregistrat in timp ce rezolva cu niste telefoane pe ofiterul judiciar din DNA, T COLCAIE CORUPTIA IN DNA Administratorul RCS RDS Ioan Bendei a fost inregistrat in timp ce rezolva cu niste telefoane pe ofiterul judiciar din DNA, Teodosia Iordachita. Bendei aranjeaza livrarea telefoanelor

Mai mult

NICI DE ZIUA UNIRII NU LASA GUVERNUL IN PACE – Klaus Iohannis ataca Parlamentul, Guvernul si Curtea Constitutionala si vrea referendum pe gratiere col

NICI DE ZIUA UNIRII NU LASA GUVERNUL IN PACE – Klaus Iohannis ataca Parlamentul, Guvernul si Curtea Constitutionala si vrea referendum pe gratiere col NICI DE ZIUA UNIRII NU LASA GUVERNUL IN PACE Klaus Iohannis ataca Parlamentul, Guvernul si Curtea Constitutionala si vrea referendum pe gratiere colectiva si modificari la Codurile penale. Iohannis nu

Mai mult

CONSTIENT Marius Chirila

CONSTIENT Marius Chirila CONSTIENT Marius Chirila Stau cu mine si ma intreb ce as putea sa iti mai ofer in plus. Ai deja totul, esti deja totul. Nu exista limita la ce ai putea sa faci pentru ca nu exista limita la ceea ce esti.

Mai mult

Minunea in 365 de zile - Perceptele dlui Browne -

Minunea in 365 de zile - Perceptele dlui Browne - Pentru Papi, primul meu profesor Un profesor are un impact asupra eternității; nu știe niciodată unde se termină influența lui. Henry Adams Preceptele sau maximele au mare însemnătate; dacă ai la îndemână

Mai mult

Microsoft Word - cod-conduita.docx

Microsoft Word - cod-conduita.docx Cod de bune practici de reflectare a campaniei electorale Pentru alegerile parlamentare din 2019 al postului TV8 și portalului de știri TV8.MD Postul de televiziune TV8 și portalul TV8.MD adoptă prezentul

Mai mult

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation Septembrie - Octombrie 2018 Centrul de Sociologie Urbană și Regională CURS Str. Dr. Iacob Felix, Nr. 26, Ap. 18, Sector 1, București, 011038, România Tel/Fax: +40 21-3178888 E-mail: office@curs.ro Web:

Mai mult

Detectivii Apei Pierdute

Detectivii Apei Pierdute by ALIN ANCHIDIN O poveste adaptată De ce ai pierderile aşa de mari, bunicuţo?, o poveste adaptată A fost odată ca niciodată, sau, mai corect spus, a fost, există şi va exista o bunicuţă care avea o nepoţică

Mai mult

7 Pasi simpli pentru a avea succes online Sunteti pasionat de marketingul digital si vreti sa va creati propriul site sau blog cu care sa faceti bani,

7 Pasi simpli pentru a avea succes online Sunteti pasionat de marketingul digital si vreti sa va creati propriul site sau blog cu care sa faceti bani, 7 Pasi simpli pentru a avea succes online Sunteti pasionat de marketingul digital si vreti sa va creati propriul site sau blog cu care sa faceti bani, sau din contra sunteti deja propietar al unei afaceri

Mai mult

imposibilulQ8

imposibilulQ8 CUPRINS Mulţumiri...................................... 7 Ce înseamnă de fapt să realizezi imposibilul?....... 13 Introducere.................................... 15 Îndrăzneşte să faci imposibilul...................

Mai mult

Ghidul in materie de fete pentru baieti:Layout 1.qxd

Ghidul in materie de fete pentru baieti:Layout 1.qxd 30 de lucruri pe care nu le po}i afla de la prieteni {i p rin}i CORINT JUNIOR Salutare, Fetele au făcut întotdeauna parte din viaţa ta. Dar până acum, tu şi prietenii tăi v - aţi văzut de treburile voastre,

Mai mult

2013 Mituri despre abdomen Valentin Bosioc

2013 Mituri despre abdomen Valentin Bosioc 2013 Mituri despre abdomen Valentin Bosioc By Valentin Bosioc antrenor personal cu recunoaștere internațională (www.valentinbosioc.com) Despre abdomen perfect: cu această broșură cred ca voi dezamăgi multă

Mai mult

Microsoft Word - polis nr 9 format b.doc

Microsoft Word - polis nr 9 format b.doc Dan SULTĂNESCU: Românii au decis să nu lase toată puterea în mâna unui singur partid ["The Romanians had decided not to give all the power just to one party"] În contextul evoluţiilor politice, economice

Mai mult

Chestionar_1

Chestionar_1 Chestionar 1 Partea I: Informatii cu caracter general: Va rugam bifati raspunsul corespunzator: 1.1 Sunteti: Barbat Femeie Cu domiciliul in mediul urban Cu domiciliul in mediul rural Completati: 1.2. Denumirea

Mai mult

al şedinţei ordinare din Dl Secretar face prezenţa: Din cei 27 consilieri în funcţie, 27 consilieri, prezenţi. La primul punct al ordinei d

al şedinţei ordinare din Dl Secretar face prezenţa: Din cei 27 consilieri în funcţie, 27 consilieri, prezenţi. La primul punct al ordinei d al şedinţei ordinare din 29.08.2012 Dl Secretar face prezenţa: Din cei 27 consilieri în funcţie, 27 consilieri, prezenţi. La primul punct al ordinei de zi al şedinţei de astăzi avem aprobarea, validarea

Mai mult

EN_IV_2018_Limba_romana_Test_2

EN_IV_2018_Limba_romana_Test_2 EVALUARE NAŢIONALĂ LA FINALUL CLASEI a IV-a 2018 LIMBA ROMÂNĂ Test 2 Judeţul/sectorul... Localitatea... Şcoala... Numele şi prenumele elevului...... Clasa a IV-a... Băiat Fată EN IV 2018 Pagina 1 din 10

Mai mult

Adrian Ursulescu, Scandia: Credem în dezvoltarea producătorilor români prin exporturi

Adrian Ursulescu, Scandia: Credem în dezvoltarea producătorilor români prin exporturi Adrian Ursulescu, Scandia: Credem în dezvoltarea producătorilor români prin exporturi 24 Sep 2014 de Mihail Tănase [1] Pe fondul asaltului mărcilor private ale retailerilor asupra pieței bunurilor de larg

Mai mult

EN_IV_2018_Limba_romana_Test_1

EN_IV_2018_Limba_romana_Test_1 EVALUARE NAŢIONALĂ LA FINALUL CLASEI a IV-a 2018 LIMBA ROMÂNĂ Test 1 Judeţul/sectorul... Localitatea... Şcoala... Numele şi prenumele elevului...... Clasa a IV-a... Băiat Fată EN IV 2018 Pagina 1 din 10

Mai mult

FAMILIA CREŞTINĂ PE ÎNŢELESUL COPIILOR

FAMILIA CREŞTINĂ PE ÎNŢELESUL COPIILOR FAMILIA CREŞTINĂ PE ÎNŢELESUL COPIILOR Carte de colorat Dalia Teodora Ana 27/02/2016 este locul unde venim pe lume şi în care ne dezvoltăm (creştem). Este locul unde găsim dragoste, respect, linişte, înţelegere,

Mai mult

NEWSLETTER NR. 4 ECHIPA DE REDACTIE ELEVI: Angelescu Andrei, XI E Bercu Irina, X A Constantinescu Antonia, X A Hera Veronica, IX B Ilie Mara, X A Nicu

NEWSLETTER NR. 4 ECHIPA DE REDACTIE ELEVI: Angelescu Andrei, XI E Bercu Irina, X A Constantinescu Antonia, X A Hera Veronica, IX B Ilie Mara, X A Nicu NEWSLETTER NR. 4 ECHIPA DE REDACTIE ELEVI: Angelescu Andrei, XI E Bercu Irina, X A Constantinescu Antonia, X A Hera Veronica, IX B Ilie Mara, X A Nicu Alina, X A Stirbu Delia, IX B PROFESORI: Corina Vint

Mai mult

Asociația Sociologilor și Demografilor din Republica Moldova Vox Populi martie, aprilie 2019 Influența schimbării sistemului electoral asupra rezultat

Asociația Sociologilor și Demografilor din Republica Moldova Vox Populi martie, aprilie 2019 Influența schimbării sistemului electoral asupra rezultat Asociația Sociologilor și Demografilor din Republica Moldova Vox Populi martie, aprilie 2019 Influența schimbării sistemului electoral asupra rezultatelor comportamentului electoral al cetățenilor la alegerile

Mai mult

Grafice romana martie 2004.xls

Grafice romana martie 2004.xls Partea I. Atitudini civice Au fost utilizate patru tipuri de întrebari pentru a evalua influenta media asupra atitudinilor civice. Aprilie 2004 pag. 1 CURS-SA pentru CNA 1. Perceptia populatiei cu privire

Mai mult

ROMÂNIA JUDEŢUL ALBA MUNICIPIUL ALBA IULIA CONSILIUL LOCAL PROCES VERBAL Încheiat azi 21 septembrie 2018, în cadrul şedinţei extraordinară publică a C

ROMÂNIA JUDEŢUL ALBA MUNICIPIUL ALBA IULIA CONSILIUL LOCAL PROCES VERBAL Încheiat azi 21 septembrie 2018, în cadrul şedinţei extraordinară publică a C ROMÂNIA JUDEŢUL ALBA MUNICIPIUL ALBA IULIA CONSILIUL LOCAL PROCES VERBAL Încheiat azi 21 septembrie 2018, în cadrul şedinţei extraordinară publică a Consiliului Local al municipiului Alba-Iulia. Şedinţa

Mai mult

1: VREAU SA MA APUC DE TREABA CAT MAI REPEDE, VREAU SA SLABESC ACUM Trebuie sa te pregatesti psihic inainte de a te apuca de orice fel de dieta si aic

1: VREAU SA MA APUC DE TREABA CAT MAI REPEDE, VREAU SA SLABESC ACUM Trebuie sa te pregatesti psihic inainte de a te apuca de orice fel de dieta si aic 1: VREAU SA MA APUC DE TREABA CAT MAI REPEDE, VREAU SA SLABESC ACUM Trebuie sa te pregatesti psihic inainte de a te apuca de orice fel de dieta si aici sunt 3 pasi: 1. Motivatia, de ce vrei sa slabesti

Mai mult

MILIOANE DE EURO SPAGI IN SEDIUL SRI – Dezvaluiri crancene ale fostului primar Marian Marian Vanghelie: „Coldea lua si cate 25 milioane euro de la oam

MILIOANE DE EURO SPAGI IN SEDIUL SRI – Dezvaluiri crancene ale fostului primar Marian Marian Vanghelie: „Coldea lua si cate 25 milioane euro de la oam MILIOANE DE EURO SPAGI IN SEDIUL SRI Dezvaluiri crancene ale fostului primar Marian Marian Vanghelie: Coldea lua si cate 25 milioane euro de la oameni care au facut afaceri de miliarde cu terenurile statului.

Mai mult

Strângerea de mână

Strângerea de mână semnificaţii de Andy Szekely Felul în care interlocutorul dă noroc cu tine îţi poate furniza o mulţime de informaţii preţioase. În plus, gestul în sine este şi un puternic furnizor de încredere. Dr. Allan

Mai mult

CARTEA BEBELU{ULUI FERICIT CORINT UTILIS CUM S -}I CRE{TI COPILUL CU ÎNCREDERE {I CALM GINA FORD Cea mai bine vândută autoare britanică de cărţi desti

CARTEA BEBELU{ULUI FERICIT CORINT UTILIS CUM S -}I CRE{TI COPILUL CU ÎNCREDERE {I CALM GINA FORD Cea mai bine vândută autoare britanică de cărţi desti CARTEA BEBELU{ULUI FERICIT CORINT UTILIS CUM S -}I CRE{TI COPILUL CU ÎNCREDERE {I CALM GINA FORD Cea mai bine vândută autoare britanică de cărţi destinate îngrijirii copiilor 4 Cum să înţelegeţi somnul

Mai mult

18 Emma stătea singură în camera ei de hotel, citind Jurnalul unui deţinut din scoarţă în scoarţă. Nu ştia cine era Max Lloyd, dar era sigură de un lu

18 Emma stătea singură în camera ei de hotel, citind Jurnalul unui deţinut din scoarţă în scoarţă. Nu ştia cine era Max Lloyd, dar era sigură de un lu 18 Emma stătea singură în camera ei de hotel, citind Jurnalul unui deţinut din scoarţă în scoarţă. Nu ştia cine era Max Lloyd, dar era sigură de un lucru: nu el era autorul. Doar un singur om ar fi putut

Mai mult

Slide 1

Slide 1 Barometrul opiniei publice Martie 2009 Credeţi că în ţara noastră lucrurile merg într-o direcţie bună sau greşită? Nu ştiu (NŞ), 11% Nu răspunde (NR), 1% Direcţia este bună, 29.20% Direcţia este greşită,

Mai mult

brosura PF_iunie 2016_web

brosura PF_iunie 2016_web Fericirea înseamnă să te poţi bucura de lucrurile simple. La orice vârstă. Fără griji. BROȘURĂ PERSOANĂ FIZICĂ Economisiţi pentru viitorul dumneavoastră! economii Economisirea pentru perioada retragerii

Mai mult

Contact for further information about this collection United States Holocaust Memorial Museum Interv

Contact for further information about this collection United States Holocaust Memorial Museum Interv United States Holocaust Memorial Museum Interview with Anastasia Brăguţă RG-50.572*0041 Numele și prenumele intervievatului: Anastasia Brăguţă Data nașterii: 1925 Locul nașterii: Olăneşti, Republica Moldova

Mai mult

CONSILIUL JUDEŢEAN GORJ

CONSILIUL JUDEŢEAN GORJ CONSILIUL JUDEŢEAN GORJ PROCES-VERBAL Încheiat astăzi, 31.08.2010, la lucrările şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean, la care participă: CONSILIERII JUDEŢENI: CĂLINOIU ION 1. ANGHELOIU RADU ADRIAN

Mai mult

1 Barometrul ADEVĂRUL despre ROMÂNIA NOIEMBRIE - DECEMBRIE 2015

1   Barometrul ADEVĂRUL despre ROMÂNIA NOIEMBRIE - DECEMBRIE 2015 1 Barometrul ADEVĂRUL despre ROMÂNIA NOIEMBRIE - DECEMBRIE 2015 2 Metodologie Sondajul Barometrul INSCOP Adevărul despre România a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul Sondajul a fost realizat

Mai mult

Cuprins Volumul 2 Călătoria către adevărata forţă a prezentului tău - 11 Capitolul 1 - Motivaţie sau motorul care te împinge către acţiune - 13 Cum să

Cuprins Volumul 2 Călătoria către adevărata forţă a prezentului tău - 11 Capitolul 1 - Motivaţie sau motorul care te împinge către acţiune - 13 Cum să Cuprins Volumul 2 Călătoria către adevărata forţă a prezentului tău - 11 Capitolul 1 - Motivaţie sau motorul care te împinge către acţiune - 13 Cum să faci cu uşurinţă lucrurile pe care alţii le fac greu

Mai mult

Academician Nicolae Dabija: Un nou pact Ribbentrop-Molotov?

Academician Nicolae Dabija: Un nou pact Ribbentrop-Molotov? În toamna anului 1989 un grup de deputaţi ai Sovietului Suprem al URSS am fost invitaţi de un grup de senatori americani în SUA, scrie în literaturasiarta.md, Nicolae Dabija preluat de Romanian Global

Mai mult

al şedinţei extraordinare din data de Dl Secretar face prezenţa: din 27 consilieri în funcţie, 26 sunt prezenţi, 1 consilier absent (dl Spi

al şedinţei extraordinare din data de Dl Secretar face prezenţa: din 27 consilieri în funcţie, 26 sunt prezenţi, 1 consilier absent (dl Spi al şedinţei extraordinare din data de 19.03.2009 Dl Secretar face prezenţa: din 27 consilieri în funcţie, 26 sunt prezenţi, 1 consilier absent (dl Spiridon). Având în vedere că este vorba de o şedinţă

Mai mult

Microsoft Word - AvocatulPoporului.2006.BB.doc

Microsoft Word - AvocatulPoporului.2006.BB.doc Către Avocatul Poporului Prof. univ. dr. Ioan Muraru Stimate Domnule Avocat al Poporului! Subsemnaţii, lect. dr. Hantz Péter şi lect. dr. Kovács Lehel de la Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj- Napoca, ne

Mai mult

EDC_HRE_VOL_2_ROM.pdf

EDC_HRE_VOL_2_ROM.pdf UNITATEA DE ÎNVĂȚARE 4 CONFLICT Învățământ primar Regulile ajută la rezolvarea conflictelor 4.1. Totul este în regulă! Chiar așa? Ce probleme sau conflicte putem observa în clasa noastră? 4.2. Așa procedăm

Mai mult

R O M Â N I A JUDEŢUL IALOMIŢA CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI GHEORGHE DOJA Nr din PROCES VERBAL Încheiat astăzi, , în cadrul ş

R O M Â N I A JUDEŢUL IALOMIŢA CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI GHEORGHE DOJA Nr din PROCES VERBAL Încheiat astăzi, , în cadrul ş R O M Â N I A Nr. 1843 din 22.06.2016 PROCES VERBAL Încheiat astăzi, 22.06.2016, în cadrul şedinţei de constituire a Consiliului Local al Comunei Gheorghe Doja Şedinţa de constituire are loc, potrivit

Mai mult

ROMÂNIA JUDEȚUL MARAMUREȘ CONSILIUL JUDEȚEAN Proces Verbal încheiat cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului judeţean Maramureș din data de 3 februar

ROMÂNIA JUDEȚUL MARAMUREȘ CONSILIUL JUDEȚEAN Proces Verbal încheiat cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului judeţean Maramureș din data de 3 februar ROMÂNIA JUDEȚUL MARAMUREȘ CONSILIUL JUDEȚEAN Proces Verbal încheiat cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului judeţean Maramureș din data de 3 februarie 2016 Şedinţa ordinară este convocată de Preşedintele

Mai mult

a

a CONCURSUL ŞCOLAR NAŢIONAL DE COMPETENŢĂ ŞI PERFORMANŢĂ COMPER EDIŢIA 2011-2012 / ETAPA I LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ, CLASA a III-a Toate subiectele sunt obligatorii. Timpul efectiv de lucru este de 60

Mai mult

B1, Fișă - N-am nimic, dar..._c1.indd

B1, Fișă -  N-am nimic, dar..._c1.indd N-am nimic, dar.... Ghid de înțelegere pentru bărbați. Ce spun, de fapt, femeile? Lucrați în perechi! Potriviți cuvintele din coloana A cu semnificația lor din coloana B. A. Ce aud bărbații... c. Bine!.

Mai mult

PENTRU TINE ȘI COPILUL TĂU Jocurile copilăriei 5 activități în aer liber Oferit de: Te așteptăm la:

PENTRU TINE ȘI COPILUL TĂU Jocurile copilăriei 5 activități în aer liber Oferit de: Te așteptăm la: PENTRU TINE ȘI COPILUL TĂU Jocurile copilăriei 5 activități în aer liber Oferit de: Sezonul cald a sosit, iar noi am pregătit o listă de jocuri perfecte pentru a petrece timpul alături de cei dragi! Echipa

Mai mult

Studiul 11 - Crestinul si datoriile financiare

Studiul 11 - Crestinul si datoriile financiare CREŞTINUL ŞI DATORIILE FINANCIARE Studiul 11 pentru 17 martie 2018 Daţi tuturor ce sunteţi datori să daţi: cui datoraţi birul, daţi-i birul; cui datoraţi vama, daţi-i vama; cui datoraţi frica, daţi-i frica;

Mai mult

Scrisoare preşedintelui P.R.M. Corneliu-Vadim Tudor În alegerile prezidenţiale din 2000, Preşedintele Partidului România Mare Corneliu- Vadim Tudor a

Scrisoare preşedintelui P.R.M. Corneliu-Vadim Tudor În alegerile prezidenţiale din 2000, Preşedintele Partidului România Mare Corneliu- Vadim Tudor a Scrisoare preşedintelui P.R.M. Corneliu-Vadim Tudor În alegerile prezidenţiale din 2000, Preşedintele Partidului România Mare Corneliu- Vadim Tudor a intrat în finala cu Ion Iliescu. Alegerea preşedintelui

Mai mult

Regulament de alegeri a studenţilor reprezentanţi

Regulament de alegeri a studenţilor reprezentanţi Regulament de alegeri a studenţilor reprezentanţi în conducerea academică a Universităţii de Nord din Baia Mare Titlul I - Principii Dreptul la reprezentare al studenţilor, precum şi obligativitatea includerii

Mai mult

Sa poti zambi atunci cand suferi

Sa poti zambi atunci cand suferi Derulare automată Carte cu acompaniament muzical 11 Să poţi zâmbi atunci când suferi (Aforisme de viaţă) Descrierea CIP a Bibliotecii Naţionale a României SMARANDACHE, FLORENTIN Să poţi zâmbi atunci când

Mai mult

DECIZIE nr

DECIZIE nr DECIZIE nr. 308 din 26 martie 2019 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European Având în vedere dubla calitate a Consiliului

Mai mult

Studiul 1 - Duhul Sfant si Cuvantul

Studiul 1 - Duhul Sfant si Cuvantul Studiul 1 pentru 7 ianuarie 2017 Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos ca să înveţe, să mustre, să îndrepte, să dea înţelepciune în neprihănire, pentru ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârșit

Mai mult

Personal profile – Michael

Personal profile – Michael Schiţă personală Michael Suntem într-o vacanţă-aventură în Asia pe cont propriu, fără ghid. Conducem o maşină închiriată.este un Landrover vechi care merge în medie cu 80 de km/h şi consumă un litru de

Mai mult

COMENTARII FAZA JUDEŢEANĂ, 9 MARTIE 2013 Abstract. Personal comments on some of the problems presented at the District Round of the National Mathemati

COMENTARII FAZA JUDEŢEANĂ, 9 MARTIE 2013 Abstract. Personal comments on some of the problems presented at the District Round of the National Mathemati COMENTARII FAZA JUDEŢEANĂ, 9 MARTIE 2013 Abstract. Personal comments on some of the problems presented at the District Round of the National Mathematics Olympiad 2013. Data: 12 martie 2013. Autor: Dan

Mai mult

Sondaj de opinie - National 2-4 noiembrie 2015

Sondaj de opinie - National 2-4 noiembrie 2015 Sondaj de opinie - National 2-4 noiembrie 2015 Metodologie si esantion Populatia adulta, neinstitutionalizata folosind metoda CATI. Intrebari legate de subiecte actuale. Esantion 992 interviuri. Esantion

Mai mult

Viaäç Bucu,ie Dumne9eu Întâlnirea 1 Iubi,e Dumnezeule, spune-mi cine ești DESCOPERIREA LUI DUMNEZEU, CREATOR ȘI TATĂ

Viaäç Bucu,ie Dumne9eu Întâlnirea 1 Iubi,e Dumnezeule, spune-mi cine ești DESCOPERIREA LUI DUMNEZEU, CREATOR ȘI TATĂ Viaäç Bucu,ie Dumne9eu Întâlnirea 1 Iubi,e spune-mi cine ești DESCOPERIREA LUI DUMNEZEU, CREATOR ȘI TATĂ 6 5 4 3 2 1 PREGĂTIREA ÎNTÂLNIRII Tema întâlnirii Dumnezeu vrea sǎ intre în relaţie cu oamenii.

Mai mult

1 a Academia pentru vrăjitoare a doamnei Cackle veni şi vara. Nu c-ar fi contat prea mult pentru şcoala posomorâtă care era cocoţată în vârful muntelu

1 a Academia pentru vrăjitoare a doamnei Cackle veni şi vara. Nu c-ar fi contat prea mult pentru şcoala posomorâtă care era cocoţată în vârful muntelu 1 a Academia pentru vrăjitoare a doamnei Cackle veni şi vara. Nu c-ar fi contat prea mult pentru şcoala posomorâtă care era cocoţată în vârful muntelui, printre rotocoale de ceaţă şi pini. În prima dimineaţă

Mai mult

Microsoft Word - dice town.docx

Microsoft Word - dice town.docx Undeva în estul sălbatic american... O mină de aur, teritorii propice pentru creşterea animalelor, nici nu este nevoie de mai mult pentru a atrage aventurieri de toate tipurile. Un mic orăşel a fost repede

Mai mult

Your Presentation Name

Your Presentation Name 1 Barometrul INSCOP ADEVĂRUL despre ROMÂNIA Ianuarie 2014 2 Metodologie Barometrul INSCOP Adevărul despre România a fost realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Adevărul Sondajul a fost realizat

Mai mult

DNA A VRUT SA PACALEASCA SERBIA – Intrucat in dosarul de extradare al lui Sebastian Ghita erau doua mandate de arestare, autoritatile romane au ales s

DNA A VRUT SA PACALEASCA SERBIA – Intrucat in dosarul de extradare al lui Sebastian Ghita erau doua mandate de arestare, autoritatile romane au ales s DNA A VRUT SA PACALEASCA SERBIA Intrucat in dosarul de extradare al lui Sebastian Ghita erau doua mandate de arestare, autoritatile romane au ales sa elimine unul, cu mana judecatorului Gheorghe Casandrescu

Mai mult

OBSERVAȚIA LA RECENSĂMÂNTUL POPULAȚIEI ȘI LOCUINȚELOR 2011 Potrivit rezultatelor ultimului Recensământ (2002), populația de etnie romă din România era

OBSERVAȚIA LA RECENSĂMÂNTUL POPULAȚIEI ȘI LOCUINȚELOR 2011 Potrivit rezultatelor ultimului Recensământ (2002), populația de etnie romă din România era OBSERVAȚIA LA RECENSĂMÂNTUL POPULAȚIEI ȘI LOCUINȚELOR 2011 Potrivit rezultatelor ultimului Recensământ (2002), populația de etnie romă din România era de 535.140 de persoane. Cercetătorii și activiștii

Mai mult

Interviu Nicu Tiberius. Adevărul despre Casa de asigurări a avocaților 7 aprilie 2014 Alina MATEI,

Interviu Nicu Tiberius. Adevărul despre Casa de asigurări a avocaților 7 aprilie 2014 Alina MATEI, Interviu Nicu Tiberius. Adevărul despre Casa de asigurări a avocaților 7 aprilie 2014 Alina MATEI, www.juridice.ro http://www.juridice.ro/316971/interviu-nicu-tiberius-adevarul-despre-casa-de-asigurari-aavocatilor.html

Mai mult

Mihai Georgescu, Kandia: „Suntem pe un teritoriu pozitiv”

Mihai Georgescu, Kandia: „Suntem pe un teritoriu pozitiv” Mihai Georgescu, Kandia: Suntem pe un teritoriu pozitiv 10 Jan 2014 de Romina Ardelean [1] Mihai Georgescu este la conducerea Kandia Dulce doar de patru luni, dar are o experieţă cât capitalismul în România,

Mai mult

Microsoft Word - Google translate-Umeno Satoshi-

Microsoft Word - Google translate-Umeno Satoshi- Satoshi UMENO s manuscript for the Romanian Speech Contest (Acesta este un translator manual.) Kon'ichiwa. Bună ziua. (Oops, versiunea în limba engleză). Kon'ichiwa. (Bună Dimineața.) Gogo, Gogo ( după-amiaza

Mai mult

CARE ESTE OBIECTIVUL MEU PENTRU MERS? În timpul celor 4 săptămâni de antrenament, accesează pagina Te provocăm la mers sportiv, pentru a-ţi recăpăta c

CARE ESTE OBIECTIVUL MEU PENTRU MERS? În timpul celor 4 săptămâni de antrenament, accesează pagina Te provocăm la mers sportiv, pentru a-ţi recăpăta c CARE ESTE OBIECTIVUL MEU PENTRU MERS? În timpul celor 4 săptămâni de antrenament, accesează pagina Te provocăm la mers sportiv, pentru a-ţi recăpăta condiţia fizică şi a descoperi beneficiile acestui sport

Mai mult

Apel de participare în Grupul de Coordonare Județeană CIVIT Dacă ești interesat(ă) de această oportunitate, te rugăm să te înscrii folosind acest form

Apel de participare în Grupul de Coordonare Județeană CIVIT Dacă ești interesat(ă) de această oportunitate, te rugăm să te înscrii folosind acest form Apel de participare în Grupul de Coordonare Județeană CIVIT Dacă ești interesat(ă) de această oportunitate, te rugăm să te înscrii folosind acest formular online (http://bit.ly/civit-a1) până la data de

Mai mult

RAZBOIUL HELLVIG-COLDEA – Fostul lider PMP Gelu Visan acuza: „Alegerile au fost furate cu softul STS. De aceea i s-a spus lui Dragnea de duminica sear

RAZBOIUL HELLVIG-COLDEA – Fostul lider PMP Gelu Visan acuza: „Alegerile au fost furate cu softul STS. De aceea i s-a spus lui Dragnea de duminica sear RAZBOIUL HELLVIG-COLDEA Fostul lider PMP Gelu Visan acuza: Alegerile au fost furate cu softul STS. De aceea i s-a spus lui Dragnea de duminica seara ca a fost condamnat, pentru a nu face numaratoarea paralela.

Mai mult

Mic dejun la Tiffany - Truman Capote

Mic dejun la Tiffany - Truman Capote 98 Truman Capote Câteva drumuri suplimentare la toaletă ca să mă pudrez, zise ea ridicând din umeri. Promite mi totuşi ceva. Promite mi că n o să închizi niciodată o pasăre vie în ea. Am vrut s o sărut,

Mai mult

ECHIPE NATIONALE PENTRU REALIZAREA OBIECTIVELOR LA NIVEL DE JUNIORI

ECHIPE   NATIONALE   PENTRU  REALIZAREA  OBIECTIVELOR  LA  NIVEL  DE  JUNIORI CONVOCATOR Catre, Toti Membrii Afiliati ai Federatiei Romane de Tenis In urma sedintei de Comitet Director din data de 13 februarie 2017, Comitetul Director al Federatiei Romane de Tenis( denumita in continuare

Mai mult

Frederic Bellon, Auchan: „Îmi doresc un comerț mai spectaculos pentru client”

Frederic Bellon, Auchan: „Îmi doresc un comerț mai spectaculos pentru client” Frederic Bellon, Auchan: Îmi doresc un comerț mai spectaculos pentru client 27 Dec 2014 de Mihail Tănase [1] A finalizat cel mai important proiect de integrare din retailul românesc, 20 de hypermaketuri

Mai mult

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation Cercul vicios al politicii fiscale în România Prezentare la conferința Fiscalitatea din România: de la evoluție la revoluție Lucian Croitoru București 20 noiembrie 2014 Sunt trei cercuri vicioase active

Mai mult

Umeno

Umeno 1 Acesta este un translator manual. Kon'ichwa. Hello Oops, versiunea în limba engleză. Kon'ichwa. Bună Dimineata. Gogo, Gogo ( după-amiaza ). Bună ziua. În câțiva ani sau cam asa ceva, avem un telefon

Mai mult

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA PROCES-VERBAL PRIVIND DEZBATEREA PUBLICĂ DIN 4 DECEMBRIE 2003 1 La dezbaterea publică desfăşurată în data de 4 decembrie 2003, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului

Mai mult

GRUPA BAMBINI 1 RAPORT EDUCAȚIONAL LUNA MAI 2019 Despre NORMALIZARE Normalizarea este obiectivul final al educaţiei Montessori. Dar ce este normalizar

GRUPA BAMBINI 1 RAPORT EDUCAȚIONAL LUNA MAI 2019 Despre NORMALIZARE Normalizarea este obiectivul final al educaţiei Montessori. Dar ce este normalizar RAPORT EDUCAȚIONAL 2019 Despre NORMALIZARE Normalizarea este obiectivul final al educaţiei Montessori. Dar ce este normalizarea? Normalizarea este un proces de vindecare care te duce înapoi la starea normală,

Mai mult

Studiul 6 - Lucrarea lui Petru

Studiul 6 - Lucrarea lui Petru Studiul 6 pentru 11 august 2018 T.M. Atunci Petru a început să vorbească şi a zis: «În adevăr, văd că Dumnezeu nu este părtinitor, ci că, în orice neam, cine se teme de El şi lucrează neprihănire este

Mai mult

Microsoft Word - D.P. PUZ C.URSENI, doc

Microsoft Word - D.P. PUZ C.URSENI, doc PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA MINUTA PRIVIND DEZBATEREA PUBLICA DIN 24.02.2015 A PLANULUI URBANISTIC ZONAL LOCUINTE SI FUNCTIUNI COMPLEMENTARE, CALEA URSENI NR.36, TIMISOARA La dezbaterea publica desfasurata

Mai mult

Oamenii de pe Pirita Cine sunt și ce își doresc locuitorii celei mai sărace comunități din Baia Mare. Fotografii și text de Mircea Reștea

Oamenii de pe Pirita Cine sunt și ce își doresc locuitorii celei mai sărace comunități din Baia Mare. Fotografii și text de Mircea Reștea Oamenii de pe Pirita Cine sunt și ce își doresc locuitorii celei mai sărace comunități din Baia Mare. Fotografii și text de Mircea Reștea În octombrie 2016 am început să fotografiez o comunitate de romi

Mai mult

[imas] barometrul socio-politic aprilie 2019

[imas] barometrul socio-politic aprilie 2019 barometrul socio-politic Republica Moldova aprilie 2019 raport elaborat de: Doru Petruţi doru.petruti@imas.md metodologie eşan%onare: stra*ficat, probabilist, tri-stadial; volum eşan%on: 1110 respondenţi,

Mai mult

170 Haruki Murakami şi Seiji Ozawa Murakami : Schippers? Ozawa : Da, Thomas Schippers! Un om extraordinar! Era bun prieten cu Lenny şi s a căsătorit c

170 Haruki Murakami şi Seiji Ozawa Murakami : Schippers? Ozawa : Da, Thomas Schippers! Un om extraordinar! Era bun prieten cu Lenny şi s a căsătorit c 170 Haruki Murakami şi Seiji Ozawa Murakami : Schippers? Ozawa : Da, Thomas Schippers! Un om extraordinar! Era bun prieten cu Lenny şi s a căsătorit cu o tânără frumoasă şi bogată din Florida. A înfiinţat

Mai mult