THE POWER OF PRESENCE PRACTICE WORKBOOK

Mărimea: px
Porniți afișarea la pagina:

Download "THE POWER OF PRESENCE PRACTICE WORKBOOK"

Transcriere

1 PUTEREA STĂRII DE PREZENȚĂ CAIET DE LUCRU THE POWER OF PRESENCE PRACTICE WORKBOOK - 1 -

2 Cuprins INTRODUCERE... 3 SESIUNEA 1:... 4 A cugeta sau a nu cugeta: Cum să te eliberezi de gândirea compulsivă SESIUNEA 2:... 7 Portaluri către starea de prezență: Tehnici practici pentru a intra în Acum SESIUNEA 3: Gestionarea inconștienței: Cum să gestionezi emoțiile și reacțiile pe care le generezi SESIUNEA 4: Înțelegerea Ego-ului: Transcende dincolo de povestea ta e SESIUNEA 5: Echilibrul între a fi și a face : Esența spiritualității SESIUNEA 6: Întrebarea manifestării: Cum să pui baza unor acțiuni creative cu rezultate avantajoase. SESIUNEA 7: Profunzimea celui ce ești: Extinderea conștiinței despre eterna noastră natura. SESIUNEA 8: Stăpânește viața: Promovarea evoluției conștiinței umane - 2 -

3 Introducere Bine ați venit la cursul online Puterea stării de Prezență! Scopul acestei călătorii este de a vă ajuta să deveniți extrem de conștienți de ceea ce Eckhart numește trezirea conștiinței încât să începeți să manifestați aceste învățături în viața de zi cu zi. Fiecare sesiune abordează o temă esențială și tehnici sau Practici de prezență. De asemenea, sunteți invitat să utilizați jurnalul de curs dacă doriți să luați notițe sau să reflectați asupra experiența dvs

4 Sesiunea unu A cugeta sau a nu cugeta: Cum să te eliberezi de gândirea Puterea stării de Prezență începe prin a explora modul prin care ne putem elibera de identificarea cu " mintea gânditoare" (gândurile noastre).de ce este atât de important? Eckhart Tolle consideră că principala noastră sursă responsabilă cu suferința și confuzia, atât la nivel personal cât și colectiv, provine de la convingerile eronate pe care le conțin gândurile noastre. Aceste convingeri limitative ne îndepărtează pe noi de la conexiunea cu inteligența superioară, la care avem acces atunci când alegem să rupem identificarea cu gândurile noastre și toate încep să se alinieze cu realitatea momentului Prezent

5 Eckhart descrie Prezența ca un sentiment de viață care este întotdeauna disponibil. Zgomotul nostru mental și identificarea cu ceea ce el numește vocea din cap sunt cele care ne îndepărtează de această experiență de viață. Când descoperim că există o dimensiune în care gândirea fie nu se întâmplă deloc, fie este considerată ca neimportantă, începem să ne deschidem către ceea ce Eckhart definește ca fiind puterea stării de Prezență. În acest prim modul al cursului nostru, Eckhart ne arată că avem de ales să gândim sau să nu gândim și că Puterea prezenței vine din alegerea de a elimina gândirea inutilă. SUBIECTE ABORDATE: Intrarea în dimensiunea non-gândirii Puterea stării de alertă Intensitatea vieții care urmează atunci când ne eliberăm de gândirea excesivă. Diferența dintre a fi sub procesul gândirii și deasupra lui. Efectuarea de sarcini mărunte în viată de zi cu zi, fără interferența gândirii Modul în care gândirea ta devine împuternicită atunci când te eliberezi de producția de gânduri Alinierea la cele două mișcări primare ale universului - în exterior spre formă și în interior spre liniște Cum conștiința noastră vrea să fim co-creatori TEHNICI DE PREZENȚĂ 1. ALEGE SĂ TE ODIHNEȘTI FĂRĂ SĂ AI GÂNDURI: Eckhart ne recomandă să trecem de la activitatea mentală generată de procesul gândirii la conștientizarea momentului prezent prin non-gândire. Încercați această tehnică: observați dacă în acest moment puteți să nu aveți niciun gând. Ce se întâmplă? Cine sau ce este acolo, atunci când procesul gândirii încetează? Puteți simții sentimentul de creștere al vieții? - 5 -

6 2. EFECTUEAZĂ ACTIVITĂȚI OBIȘNUITE ÎN STARE DE PREZENȚĂ: O ocazie în care puteți accesa starea de prezență este atunci când vă angajați în activități obișnuite, care nu necesită un efort mental. Eckhart ne încurajează să încercăm următoarele 2 experimente, pentru a vedea dacă putem rămâne ancorați în starea de prezență, în timp ce facem activitățile zilnice: Priviți un ceas normal, nu digital și observați dacă este posibil să știți cât este ceasul, fără să conceptualizați, formați cuvintele în minte. De exemplu, uitați-vă la cifrele romane și vedeți dacă puteți să le citiți fără să le gândiți. Încercați acest lucru de câteva ori și observați ce se întâmplă. Priviți vremea de afară și rămâneți prezenți la condițiile pe care le vedeți, fără a vă forma o opinie sau a spune ceva despre ceea ce vedeți. Puteți fi acolo doar ca privitor? De exemplu, dacă plouă, puteți doar să observați, fără să emiteți un gând ca e îngrozitor afară, nu pot să cred că plouă din nou. Dacă simți că începi să judeci, observați gândul și lăsați-l să vină și să plece. 3. CUM SĂ PERCEPI FĂRĂ SĂ GÂNDEȘTI: Eckhart ne reamintește că o metodă ușoară de a te extrage din procesul gândirii este să privești în mediul înconjurător, fără să emiți gânduri față de ceea ce observi. Încercă să te uiți la un computerul din fața ta, la cer, la o floare, la orice altceva își atrage privirea, si observă dacă poți privi fără să emiți gânduri. Practică privirea obiectelor din mediul înconjurător, fără a le eticheta sau a forma cuvinte despre ceea ce vezi. 4. O RESPIRAȚIE CONȘTIENTĂ: O metodă de a ieși din gândirea compulsivă este de a-ți muta atenția pe respirație. Eckhart oferă tehnici care să vă ajute când observați că sunteți angajați într-un proces de gândire compulsivă. Experimentați cu o respirație conștientă sau două sau trei! Observați că nu puteți fi conștient de respirație și în același timp în care sunteți angajați în procesul gândirii